En Gullfin morgen på Seljord Camping …

 

Småtrollene slokna ikkje før klokka tippa nesten midnatt igår. Det blei en begivenhetsrik dag. I aller høyeste grad …

Turen opp til Seljord gikk som en drøm …

Om man ser bort ifra at Mini’en begynte å spør om når vi var fremme, allerede i Skjold. Eg svara jo som eg hadde sagt før me reiste, at det e nok 3-4 timer til, før vi er fremme. Og ikkje ein halvtime, tjue minutt …

Jaja, sjølsagt hadde nåken funnet det for godt å krasja i Grinde, slik at me nærmast begynte turen med å stå i kø …

Så, det e jo godt mulig me brukte ein time te Skjold, istedet for ein halvtime …

Kanskje det va litt berettiget å spør …

 

Jubelen, den va imidlertig stor når vi rulla inn på campingen, og Småfolket så kor fint det e her.

– Åhh, se Tiril. De ha trampoline. Utbrøt Mini’en, når me rulla rundt å leta etter en ledig plass.

– Åååhhh, Seeee Tiril. De har sånn ekta gravemaskin i sandkassen … Jippi !! Fortsatte guten, nå nesten i fistel …

 

Me fant et godt egnet sted, sett sånn i mine auger og parkerte bilen. Teltet blei raska ut av bagasjerommet og me satte igang med byggverket …

Saker og ting, dei går så utrolig mye raskere, når man vet ka man ska gjør.

Eg angra virkelig ikkje på at me hadde tørrtrent heima i hagen, før me reiste, og fått oss nåken små små aha opplevelser.

Men … Det eg virkelig angra på.

Det va at hammeren lå hjemme i garasjen, og ikkje va med her til Seljord. For marka der eg hadde sett meg ut å campere, den va steinhard og full av stein …

Så nå, uten at eg presterte å læra Småfolket nåken nye ord, har eg skrevet to ting te på listå, øve ting me må ha med på telttur.

Hammer og nye teltplugger …

 

Pluggene som hørte til teltet, det var stusselige saker … Det blei nett som å fortøye et tankskip, med ein morken hyssing … Herreguud …

 

Men, endå ein ny lærdom i camping verdenen, det va at vi campere og frilufts fantaster, me hjelpe kvarandre.

Fyren i naboteltet kom ilende til og tilbydde meg ein hammer.

Før det hadde eit koselig ektepar i campingvogn både hjulpet med stengene og tilbydde en plankebit, da de ikkje hadde hammer …

Det e slik det ska vær, synast eg … Uansett kor man e i verden.

Ser man noen som slite litt, så tilby den hjelpen du kan …

Det kan bety meir enn man tror, for den som mottar hjelpen … 😁

Det kan eg skriva under på …

 

Men nå. Nå ska eg laga te frokost. Mens eg har kosa meg med litt kaffe og skrevet detta her, så har Småfolket våkna te liv …

Nå blir det travelt gitt … 🙈🤣

Men, det e slik det e med småfolk på tur … Livlig, travelt og ikkje et kjedelig sekund …

Goe lørdagen, Folkens …

Me snakkes nok plutselig … 😉🌞⛱

 

Ps. Bjørn Beltø og sølvmyntene, de ble det ikkje tid til. Men på strandå, Frode … På strandå får du nok tid … 🙈👍

 

Kaffien står på kok …

 

Syns jaggu meg me fikk det koselig eg … 😃😁👍

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg