2 Småtroll som Rotta seg Sammen..

Mini’en og Litlajenta har ein tendens te å enten vær litt i tottane på kvarandre, eller vær uadskillige.. Litt sånn Dr Jekyll and Mr hyde.. Noen periodar så ska de gjør alt sammen, mens andre ganger kan de nærmast ikkje vær i samma rommet.. Forsåvidt nett som dei to eldste gutane, skjønt dei e meir på i tottane på kvarandre enn perlevenner.. Men de har sine øyeblikk dei og..

I det sista, så har det vel vært litt sånn at Litlajentå har gått Mini’en litt på nervene.. Man kan vel gjerna sei at hu har vært ei lite torn i siå på guten, der hu har erta seg inn på han..

Mini’en bryr seg som oftast ikkje første gangen, eller andre.. Men når hu komme for tredje gang så e han klar, og fyke rett i mot hu som ein okse i tyrefektar arenaen.. Av og te klara hu å vri seg unna motangrepet, og trekke seg klokelig litt tebake i bakgrunnen.. Mens Mini’en har jentå i øyekroken, for sikkerhets skyld..

Andre ganger går hu på ein kraftig smell, og blir gjerna rent i senk av ein liten kraftfull bulldozer som har fått nok.. Og enda plutselig opp sittande fortumla på gulvet, med ei mildt sagt forbløffa mina om andletet..

 

” Ka i all verden skjedde nå.. På ein måte..

 

Begge utfallene ende stort sett opp med ett resultat Mini’en kan sjå seg fornøyd med.. Han e stort sett ei tålmodig sjel som tåla litt baluba, men når nok e nok så e han heller ikkje redd for å visa det.. Og som oftast klara Litlajentå å respektera akkurat det, eller ivertfall så tør hu ikkje å vekka vreden te Mini’en, igjen.. Uansett har hu 2 andre brødre som kan irriterast litt, alikavel.. Eller ett par utslitte, smågretne og travle foreldre, som har ei lunta kortare enn pipen te ein mygg..

Men.. Så har man dei der andre øyeblikkene.. Når hu moderlig går å trøsta han på lekeplassen når han kanskje har slått seg, og ikkje vett at me ser de..

Eller dele fra snopeposen hu har fått i ett selskap, eller lignande.. Og som han og fikk lyst på, når hu kom trampande inn dørene.. Og sjølsagt kauka ut at alle må sjå ka hu har fått..

 

” Eller som ikveld..

 

Når eg gjekk ned for å sjekka dei 2 småtrollene våras, og ikkje kunne finna Litlajentå i sengå på rommet sitt.. Og marsjerte irritert ut på våras rom, som hu har fått klar beskjed om å ikkje gå å legga seg på.. Men.. Ikkje va hu der heller.. Akkurat då kjente ett sånt kaldt gufs komma øve meg, og eg holdt på å kauka i vill panikk opp te Kånå.. Før det slo meg, at hadde det ikkje vært litt hvisking og tisking mellom rommene deiras, når eg rusla opp trappå itte siste sangen..

For eg har fått klar beskjed om å ikkje sova litt med Mini’en, når han ska legga seg.. Eg trur Kånå har funnet mitt siste lille vindu med å snika te seg litt egentid..

Der eg som oftast slokna lenge før Mini’en, og når Kånå begynne å leita itte meg.. Så finne hu ein lys våken Mini, som sitte i sengå si og bruka meg som leketeppe for bilane sine.. Den som sko sova e våken og han som gjerna sko legga sammen klær, han snorka som ett grussverk.. Så derfor ska me bare lesa ei bok, synga ein sang og to eller 3 og gi kvarandre ein klem..

 

” Før eg går rett ut av rommet hans, og melde meg hos Kånå te tjeneste…

 

Og jaggu meg hadde eg gjort det idag.. Eller nesten ivertfall.. Han fikk lov å leka litt, mens eg hadde meg ein minilur.. Før eg rusla ut og opp i stuå.. Og nå så stod eg der, å fant ikkje Litlajentå, men kom i hug denna her småkviskringå deiras..

Eg gjekk bort te Mini’en sitt rom.. Og der, sovande så søtt ved siden av Mini’en.. Der låg Litlajentå..

Den der snøsokken har vel klart å smiska seg inn hos søster si.. Ei søster som sikkert hadde litt dårlig samvittighet, itte hu egla seg inn på han idag.. Når han nettopp hadde våkna, fra ein liten lur på sofaen i ittemiddag..  Itte ein hard dag i barnehagen..

 

” To herlige små, som kan vær kranglefanter deluxe mot kvarandre.. Men og den de rotta seg sammen med, når det gjerna blir litt skummelt å sovna aleina..

 

=D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg