Barnadåpen, Smørbrød og ein nåke stressa Fatter’n

2015-06-10 18.51.41


IDAG E DET EIN LITEN FORTELLING IGJEN, FRA KOSSEN HEIMENS DESIDERT SISTE BARNADÅP FORLØP SEG, FOR SNART 3 ÅR SIDEN … ????

—–

Då va barnedåpen te Mini’en unnagjort i helgå.. Og den blei feira akkurat så perfekt se eg va redd for…

 

Opp tidlig på søndagen , spiste ein god frokost … Stelte dei to ungane me hadde heima.. Dei to eldste øvenatta sjå kvar sine besteforeldre , for sikkerhets skyld…

Tok oss ein dusj…. Kvar for oss sjølvsagt… Tar ingen sjangser for tiå, har ikkje tenkt å ha fleire barnadåpar…

Fekk dåpskjolen på Mini’en, bunad på Litlajentå… Dressen passet fremdeles, såvidt…. Men ikkje belte, det hadde heilt sikkert krympa på vei heim fra Tyrkia .. Men Kånå smaug seg inn i bunaden, med eit fornøyd fjes…

 

Kjørte te byn og sette oss i forværelset, bak alteret … Klokkå va hverken meir ellår mindre, enn hu sko vær … 7 dåpsbarn va booka inn idag og me va der først !! ..

Så det va to rimelig fornøyde foreldre se satt der med jubilanten… Som sov så søtt og viste seg fra si besta sia.. Mens det eina stressa paret itte det andra kom inn, og stod i kø for å få dåpskjolen på gullet sitt…

 

Eg må jo innrømma at me satt der og følte oss litt rutinerte og ovanpå..

Men….

Murphys lov har jo sin trang te gjør seg gjeldande, stort sett når an minst e venta, som alltid…

For vår lille stolte Mini, hadde ikkje tenkt å la presten få preika i fred… Han hadde tydeligvis planlagt audition for Sølvguttane (ellår Metallica), istede..

For konserten han sette igang med, før stumpen hadde rukket å bli varm på kjerkebenken, va det galnaste eg har hørt siå litleguten kom te verden ..

Jaja, rutinerte som me fortsatt følte oss , fiska me opp ei flaska med forvarma melk ..

Av me korken….

Den følelsen…

Me har glemt å ta på flasketuten… !!!

 

Gudhjølpe meg…. Men det gjorde han sjølsagt ikkje…

Sjøl om eg hadde lagt inn aksjer så det holdt på SøndagsSkolen i barndommen, va det null utbytte, akkurat i dag…

 

Men midt i uflaksen så va me ivertfall først opp te presten me vår lille vokalist fra Judas Priest….

Va rett før dåpsfontenen sprakk når presten døpte an…

Og mens dei andre i rekkå itte oss, fekk dyppa håvet sitt…  Lurte eg meg ut sidedørå, raste hjem, og henta ei flaska, med tut … Og redda stumpane av resten av gudstjenesten…

 

Me jogga ut av kjerkå og suste heimøve, får satt igang kaffi kokingå, ordna det sista, se sko ordnast før gjestene komme inn dørå…

Men når smørbrødene komme opp på kjøkkenet i isoporboksar, og eg observere at Opp lappen e på siå og ikkje på toppen, som eg trudde an sko vær…

Får eg i panikk ett innfall, og snur begge boksane…

Ka i den vidlaste fantasi eg tenkte på ellår med, det vett eg kje, men hovudet kan det ikkje ha vore….

For sjølsagt stod smørbrødene på brett i hyller, inne isoporkjøleskapet… Og sko tas ut fra siå.. Og boksen sko stå sånn se an kom opp trappå, med pilen oppover ..

 

Tjera vena meg….

 

Begge Scud rakettane te Kånå gjekk av… Og eg skimta “Bodå” i det fjerna….

Mine brødre hjalp meg så godt di kunne å ommøblera di tebake…

Og den einaste som kommenterte nåke, det va svigermor se lurte på om smørbrødene ikkje såg litt løgne ut..

Neeeeida.. svara eg…

Men gjestene fekk ivertfall ein herlige potpurri av smørbrød…

Laks med rødbeter, rekesmørbrød med stekt løk, karbonader med sitron osv….

 

Så jepp… . !!

Detta va nok den siste barnedåpen her i huset ja…

 

Synd eg ikkje har fått isolert denna bodå ennå forresten. ….. Kaldt ikveld.. !!

[su_divider text=”Til toppen… ” size=”6″ margin=”20″]

#barnedåp #Smørbrød #kånå #melkeflaskå #kirke #familie #blogg #humor

1 kommentar
    1. Tilbaketråkk: cheap football kits

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg