Det stundar mot vår …

 

Eg har ein snikande mistanke te at stundar mot vår. For i forrige uka nappe eg frem terrasse møblene fra Bodå. Bare det va ein påkjenning nett på linja med Bjørn Dæhlie sine eskapader på diverse femmiler. Altså, de veier absolutt niks nada, men edderkoppene inne i Bodå har også snust på vårværet, og kryper rundt på veggene.

Nett som våryre kalvar som slippe ut på jordet for første gang.

Eg va komplett utlada itte den jobben. Mest mentalt. Det kjentes jo ut som om horder av disse bestialske krapylene krøyp øve heila meg. Men, de gjorde jo ikkje det. Litlajentå holdt på å le seg forderva, heilt te eg trua med å dra hu ned. Hu e ikkje så glad i krapylene hu heller.

Ellers, så fikk eg fjerna mosen på garasjetaket i helga og høytrykkspylt terrassegelenderet som va meir grønt av grønska enn hvitt og skinnende.

Som ein liten grand finale, gikk eg amok bak huset og fjerna ugress mellom belegningssteinen, nesten på heile plattingen. Det va på kanten te at eg burde bruka plenklipper der, istedet for å spyla. Så gale va det blitt.

Men … Det sikraste tegnet på vår. Det fant småtrollene i hagen. Ein nydelig blomst som sprika med bladene i sin fulle prakt.

Rett og slett nydelig …

Ha ei strålande uka, Folkens … Det går mot lysare tider 😀👍

 

 

4 kommentarer
    1. Slike innlegg er bare irriterende. Jeg gidder ikke grave frem terrassemøblene fra snøhaugen på terrassen. Ser at garasjetaket, i det minste på sydsiden er fri for snø, men mot nord er det fremdeles snø på taket.
      Slipper å høytrykks spyle rekkverket. Det rev vi ned i november da høststormen hadde feid leveggen ned på plenen. Kommer ikke til å sette opp ny før vi slipper å vase i snø.
      Fremdeles ser jeg ikke tegn til selv det minste ugress. Kan muligens ha noe med at hele tomta er dekket av mellom 20 og 30 cm snø og is.

      1. Haha … Kan sjølsagt se at ein slik post trigge følelser som ikkje samstemme med mine, når forutsetningene utenfor e langt fra slik som hos meg … Det e pluss og minus med å bo her ytterst i havgapet … Me har bare snø maks to uker i januar, om me e heldige … Slaps og regn derimot, det kunne vi lett eksportert … 🙈🙈😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg