E det stor T i Kjære.. ??

Det va ein god stemning i heimen når me kom heim itte karate treningå igår, om enn nåke kaotisk.. Mini’en og Litlajentå va meir enn klar for å leka litt med vennene sine i gatå, Kånå for inn for å laga litt middag og naboen ville ha autograf..

Sjølsagt sagt med ett glimt i auga.. Eg trur det ska litt meir te, før me enda med autograf skriving..

Eg hadde jo endå ikkje fått med meg programmet eg hadde vært med i, så me slengte på TvHaugaland og venta på reprisen.. Og ikkje minst Pizzaen te Kånå..

 

Det blei som nevnt nåke hektisk og kaotiske tilstander i heimen, for dei små føyk inn og ut dørene som nåken jojo’ar.. Han i Midten sko gjør lekser, og eg trur det e enklare å læra ein katt sånne hundatriks, enn å få han igang med leksene..

Man sko jo ønskt han va litt meir så Eldstemann, så e sjølgåande der..

Men, lengre ifra han, trur eg ikkje me komme.. Det e som å slåst med ein tyfon i motvind, å få Han i Midten igang.. Men itte ett par forsvinningsnummer, litt lett klaging og nåken halvhjerta forsøk på å få utsatt leksene te neste dag så sette han seg fint ner..

 

Og akkurat når Pizzaen va ferdig, kidsa hanka inn fra uteleken og leksene va gjort så starta 17:30 reprisen. Me forflytta oss kjapt bort i sofaen heile gjengen, og benka oss foran tv’en..

Og når Fatter’n dukka opp på tv, blei det stormande jubel i heimen..

– Pappa… I alle dager.. Du e ed på tv jo.. Seie Mini’en forfjamsa..

Der han veksla mellom å kikka på meg og fjersynet.. Han har vel ikkje heilt forstått ka Fatter’n sko idag, før nå.. Og blei mildt sagt nåke i øvekant oppspilt, det han spant fram og tebake og peika på skjermen kvar gang eg dukka opp..

” I alle dager !!” frasen, lærte han av meg i påsken, når det plutselig va 2 prikk like onklar ståande foran ham.. Det e ikkje så ofta han ser tvillingbrødrene mine på ein gang, siå han eine bor i Sandnes..

Å sei at han va ein smule øverraska, e vel ikkje å ta hardt i..

 

Eldstemann va meir opptatt av kossen i all verden eg satt med beinå, og holdt på å le seg ihjel..

– Herreguud pappa, du sitte jo aldri sånt du.. Fikk han fram, mellom latterhikstene..

– Ja..Ja.. Legge Litlajentå te..

– Og koffår har du så løgne klær på deg ? .. Fortsatte hu..

Mens Han i Midten forsåvudt satt med store auger å kikka på, han va rett og slett mildt sagt fascinert av heile seansen.. Detta med skrekkfilm va vel det så fenga mest hos han, og lurte på om me hadde sett skrekkfilm når eg va der..

 

Men de lo godt då når Karin fortalte om når hu velgte katten foran maen, der de satt å svara i kor når hu spurte kim de trudde hu hadde valgt.. Og lo så tårene trilla når de fikk rett..

Mini’en og Litlajentå lo og.. Skjønt, eg trur ikkje heilt de forstod ka de lo av.. Men løye va det, uansett..

Eg va egentlig ganske så fornøyd me at det ikkje blei så mye kjør på meg.. Kan skjønna hu forfatterinnen sko få promotera bokå si, hjølpe meg.. Men eg forstår ikkje heilt koffår hu ikkje blogga meir enn ett par ganger i året, når hu fekk 100 000 treff på kvart innlegg..

Hu hadde jo vært i verdenstoppen sånn bloggmessigt hu då, og kunne garantert parkert dei her “bloggdronningene” me allerede har her i Norge..

Men, men.. Det e vel ikkje meiningå me ska forstå alt her i verden..

 

Kanskje har eg totalt misforstått og, det e ikkje godt å sei.. Eg e jo bare ein staut og enkel kar fra landet eg, nett så han i Vinskvetten så lura på om det e “Nåken så passa for han”..

Og som skrive stor T i kjære.. Eller “Tjera vena meg”, så eg stort sett bruka..

Jaja.. Eg syns ivertfall det e mye enklare at andre har truå på meg, enn å ha det sjøl.. Då blir man ikkje så øverraska om man plutselig har rett.. Eller rettare sagt at dei andre tok feil.. På ein måte..

Men nåke rett har man nå gjort, når man har fått i øvekant av 4300 følgerar på Facebook..

Det e eit faktum man ikkje kan sjå bort ifra.. Vil eg tru..

 

Ha ein strålande Onsdag, Folkens..

;D

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg