Han i Boden går te Scenen.. På ein Måte, eller om eg Tør..

 

Itte eg begynte ned denna bloggen som dåkke leserar har strømma te i hopetall, så har det kulminert i diverse krumspring som avis oppslag, tv opptreden og lignande.. Krumspring som forsåvidt va langt ut av komfortsonå, både for meg og gjerna Kånå.. Ei Kåna som absolutt ikkje sko vær med på nåke avis intervju, men som babla i vei som ein foss, når reporteren venta te hu kom heim fra karate trening, med Han i Midten.. Sånn at Kånå som trudde hu gikk klar, måtte i ilden alikavel..

Men, når Knut Netland inviterte Kånå te å komma på tv-sendingå siste dagen, så va det bom stopp.. Ein plass gikk grenså..

Men, det stoppa ikkje der, i kjølvannet av lokal-tv opptredenen så blei eg invitert te bLEST Litteratur Festival.. Ein annerkjent litteratur festival her i landet som har hatt mang ein prominent forfatter på merittlistå.. Det året eg va med så stod Hans Olav Lahlum, Vendela Kirsebom og Hans Wilhelm Steinfeld på plakaten, blant fleire.. Også lille meg då, som hadde rota meg inn i å avholda ett slags Stand up Show.. Gudhjølpe meg, og Herrens trofaste Hærskare..

 

” Eg gikk jo nærmast å grua meg gjennom halve våren, og heile sumaren det året.. Siden festivalen va i oktober..

 

Men, når datoen va der og eg sko te pers å meir eller mindre stod å skalv i bukså før start, og frykta alt fra jernteppe, stotrande framføring og at ingen sko le av mine hverdagslige anekdoter fra ein spinnvill hverdag.. Så sko alle mine frykter og spådommar om komplett katastrofe, rett og slett bli gjort te skamme.. Altmuligmann på Tysværtunet Kultursenter, Frode Førland, hadde snekra sammen ei fantastisk Bod som stod inne i hjørna på lokalet.. Og visualiserte heile den raude tråden fra Bloggen, på ein fantastisk måte..

André Håland drog ein perfekt introduksjon som fikk nervene te å slappa litt av, før eg kasta meg sjøl te løvene.. Det va ingen vei tebake nå..

Men, når eg satte igang og starta på detta “et slags Stand Up Show’et” som eg hadde laga te, og fikk respons fra første stund.. Ja, då gikk det ikkje langa tiå før eg va i flytsonen, hverken meir eller mindre.. Publikum lo, eg babla i vei og spankulerte frem og tebake der framme, som ein fullblods stand up komikar.. Man fikk rett og slett et skikkelig adrenalin kick, av at historiane satt som nåken skudd og at publikum responderte sånn som eg hadde håpa.. Men, heilt klart frykta at de ikkje sko gjør..

 

” Det ga på ein merkelig måte virkelig mersmak, det og stå der fremme å underholda et publikum, sjøl om eg på forhånd hadde vært meir eller mindre pisseredd..

 

Tidligare i år så blei det nok ein opptreden, då i litt mindre format, men opplevelse va den samme.. Damene på Kolnes Sanitetsforening såg ut te å storkosa seg, mens eg fikk detta kicket igjen, av å stå der framme og opptre.. Latteren hang laust i lokalet, historiene kom på løpande bånd og applausen va enorm, når eg takka for meg.. Mon tro om det gjerna va nåken som leita itte gebisset sitt, itte endt opptreden.. Det va rett og slett kjempekjekt, som Rune Bjerga alltid seie i deia her Facebook snuttane sine..

Derfor.. Så har eg funnet ut at eg ska utfordra meg sjøl et par hakk meir, enn eg tidligare har turt.. Å nettopp gjerna gå i Rune Bjerga sine sko, og sy i sammen et slags show..

Eg.. Som stort sett synast at det e heilt greit å ta på seg anonymitetens kamuflasje klær, fordi eg ikkje e vant med å bli gjenkjent.. Eg ska forbløffa meg sjøl å heller gjør det motsatte.. Så te alle som gjerna lurte på kor eg hadde blitt av i her i forrige uka, når det meir eller mindre va null innlegg ute på bloggen.. Så va forklaringen at eg satt å jobba litt med detta showet, og begynte å skriva et slags “manus”, eller ka man gjerna ska kalle det..

 

” Og som det gjerna e viden kjent, klara visstnok ikkje me mannfolk å gjør 2 ting på ein gang.. Derfor blei bloggen nåke forsømt..

 

Så spenn dåkke fast, Folkens.. Han i Boden går te scenen, om nåken tør å ha meg der.. Et fabelaktig show e nærmast ferdigstillt, og nå trenge eg bare ein arena kor eg kan få utfolda meg, med “et slags nytt stand up show”.. Eg må vel muligens finna på et navn te detta showet, men det ska nok gå seg te..

Kånå får vel åndenød, når hu lese detta og finne ut ka eg har brukt tiå på, dei siste vekene..

Men, det e jo ikkje hu som ska skjemma seg ut, sånt sett.. Jaja, litt vil vel muligens gå på hennas bekostning og, sjøl om det gjerna e meg sjøl som “mellom linjene” stort sett gjerna e den som får gjennomgå mest, om man ikkje lese alt stoffet mitt heilt bokstavlig..

 

” Så, siden eg ikkje har all verdens med markedsførings budsjett, ka plass e bedre å markedsføra seg sjøl, enn på min egen blogg..

 

Om du har lyst å se “Han i Boden” fremføra et lite show.. Sleng avgårde ein mail te “[email protected]”..

Kanskje din bedrift trenge litt underholdning te ein sumarfest, eller ska foreningen du e med i ha ein eller anna form for fest/tilstelning.. Så ta kontakt for ein uforpliktande prat..

Detta kan jaggu meg bli gøy, både for meg og dåkke som gjerna har lyst å høyra på.. 

 

Og nå e det gjort, det e ingen vei tebake.. Igjen har eg kasta meg sjøl ut i ukjent terreng, så del gjerna detta innlegget langt ut den store og vide internett jungelen..

Sånn at eg gjerna blir nødt te å ta dett skrittet, uansett..

Hjølpe meg, detta e så gale at eg nesten ikkje har ord.. Men guu, kor gøy det gjerna kan bli, om nåken tar sjansen på ein Massebarns Fatter’n sine anekdoter, omgjort te et slags Stand Up Show…

 

Gi gass og la notå gå.. Og husk, del i vei..😃😃

 

Kontakt [email protected] .. For nærmare avtale og lignande.. Rett og slett..

Og del detta innlegget hemningsløst.. 😃😃

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg