Han i Midten – Filosofere øve litt om livet, på ein måte..

 

Han i Midten hadde vært på fotball trening her ein gang, for ein del år siden, han ville ha pause fra trampett den gangen.. Så me tenkte fotball kunne vær nåke, som kunne tømma batteriene litt før leggetid.. Det e ikkje bare Mini’en som har ett uttømmelig batteri, Han i Midten kan også vær litt meir enn ein håndfull innimellom.. I flokken våras e det og han som e den som kan filosofera, og spør om alt slags mulige ting, som den dagen når me sko kjøra heim fra fotball trening.. Kor me endte opp med ein høyst interessant samtale, om litt sånn forskjellig.. På ein måte..

 

– Du pappa, eg trur eg må få meg ein kjereste…!  Komme det plutseligt, fra passasjersete

– Javel, seie du det.. Svara eg litt øverraska

– Ja, for ellårs kan eg ikkje få ungar , og så må eg jo ha penger..

– Det e jo sant det, men.. .. ..

– Jaa, eg må jo ha pengår, for ellers kan eg jo ikkje kjøpa meg ein jobb.. Seie guten, ganske så bestemt..

– Jo, men det e nå egentlig litt omvendt.. Seie eg, og tenke at det gjerna e best å sei det som det e..

– Ka meina du..? Spør Han i Midten, rimelig kjapt..

 

– Først, må man få seg ein jobb, for då tjene man penger.. Akkurat som du må gjør ting heima, for og få litt ukepengår..

– Må eg det.. ? seie han, me ett spørrande fjes..

– Ja, akkurat som pappa, som går på jobb, og itte ein månad, så får pappa lønn av jobben sin..

– Herreeeeguuuud, må eg gå med bosset kvar dag, heile dagen, i ein månad ?..  Eg har jo ikkje tid te kjereste eg då..?

 

Akkurat her, så må eg snu meg å kikka ut vinduet, mens eg prøvde og ikkje le..

 

– Nja, du må jo ikkje gå med bosset da, du kan jo bli advokat, tannlege ellår doktor f.eks.. Seie eg, itte å ha samla meg litt..

– Tannlege…. ?? Seriøst pappa, det e jo ingen som lika tannlegar, og då får eg jo ihvertfall ikkje kjæreste, hvis ingen like meg..

– Øhh…  Godt poeng, tenkte eg og va litt i villrede øve ka eg sko sei videre..

– Åsså doktor da, dei og jobba jo heila tiå, det va jo såvidt de hadde tid te å sjekka armen min jo, når eg låg på sjukehuset.. Det sa mamma, når me va der..

– Men….

– Og advokat, ka e det for nåke da ?..

– Advokat ja.. Ehh.. Det e sånne som.. øhhh..  Eg ga egentlig opp og stod egentlig litt fast.. Før eg kom på ein god ide..

 

– Men du kan jo bli lærar da  ? .. 

” Lærar ? Trur du eg vil bli ein sånn, som sende elevane te rektor ellår..? .. Ka du trur.. 

 

– Har du vært hos rektor idag  ?? “

– Ehhh….. Pappa, sååååå du det målet eg scora idag ellår ? 

 

Jauda… De e herlige dei her ungane…  ;-D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg