Humla …

 

Idag, så va det min tur te å skremma vettet av Kånå, der me satt sammen i lastebilhyttå, på veg innover te Hervik med ei levering …

Høyballer, fjøs og spredt bebyggelse blei passert, når “noe” traff speilet, rikosjerte inn det åpna vinduet og traff brystet mitt, før det landa pent i fanget …

Det “noe” var ei fortumla humle, som lå lika ved “Lille Pedro”, å sprika med tærna …

Eg trudde først det va ein veps, fikk full panikk å skreik te nett som eit oppskremt hysterisk kvinnfolk, hogg te på fotbremsen så seks lastebil hjul kvein mot asfalten …

Kånå spratt te værs i det luftfjæra luksus setet sitt, dabba tre ganger opp og ned før hu skrekkslagen kikka på sin kjære, og lurte på ka i alle dager som hadde skjedd …

Eg … Eg satt å kikka panisk ned i fanget og et gammalt “viking” ordtak fra Karmøy, blei plutselig høyaktuelt …

 

Det e ikkje før ein mygg landa på pungen din man skjønner, at ikkje alt kan løysast med vold …

 

Det va ikkje ein mygg, heller ikkje ein veps men bare ei så smått utslått humla, som lå på rygg å sprella …

Når Kånå fikk fatningen tebake, å oppdaga ka hennas bedre halvdel kikka ned på. Så kom den sedvanlige knekken i knærnå, andletet brøyt ut i latterkrampe før hu hiksta ut mellom latteranfallene …

– Jaja, det va nå i hvert fall ikkje ein edderkopp, Frode

 

Det hadde hu sjølsagt rett i, så eg knipsa bildet ovanføre, åpna dørå forsiktig å jumpa rolig ut av bilen, slik at humlesnurren ramle ned i graset i vegkanten …

Humler e ikkje farlige så Fatter’n klarte å holda hovudet kaldt nok, uten å bryta ut i full panikk …

Men … Hadde det vært ein edderkopp som dumpa lukst ned i fanget mitt, trur eg ikkje det berømta “viking” ordtaket hadde vært godt nok …

Og mest sannsynlig hadde eg gått på tidenes største smell, akkurat der, halveis på veg inn til Hervik …

 

Det e det nok liten tvil om, vil eg tru, ein heilt vanlige tirsdag …

På veg inn i den strabasiøse vanlige hverdagen igjen …

Så, ha ein heilt vanlig tirsdag ittemiddag og kveld, Folkens …

 

Over og ut, fra meg …

 

🙈🙈👍👍🤣🤣

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Humlepung, va vel et uttrykk me brukte.. Det konne blitt høyaktuelt her, om panikken hadde fått utfolda seg litt te..
      Kosren gjekk det med varene i homlestoppen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg