Kaffestopp på Rom Trafikkstasjon …

Av og te, så gjør me mennesker slike små finurlige saker og ting, som ikkje heilt kan forklares …
Slik som å stå i kø, blant anna …
E det kø nåken plass, så stille de fleste seg i kø … Foruten nåken få mennesker som ser seg sjøl opphøyd i mente, og sjølsagt ikkje ska stå i kø …
De e ikkje så mangen, men de finnes overalt …
Og nå, når me har pakka i bilen for å kjøre heim igjen. Så måtte Fatter’n ha litt styrkedrikk på vegen, så eg stoppa på Rom trafikkstasjon for å handla ein kopp kaffi …
Det va kø med ein gang eg kom inn dørå, så høflig og verdensvant som eg e, stilte eg meg opp …
Køen va lang, og gikk rundt kaffistasjonen som stod midt på gulvet …
Litt sosial må man jo vær, så det blei jo utveksla nåken høflighetsfraser med mannen foran …
Eg burde jo gjerna ant ugler i mosen, når han nevnte nåke om å vær trengte i fleire mil, og nå endelig så lys i tunellen …
Men … Eg tenkte bare at han også va kaffitørst …
Te slutt va eg endelig fremmerst … Kikka litt forvirra rundt meg, og forstod plutselig at eg hadde stått i dasskøen …
Ikkje køen te kassen …
Te kassen, der va det faktisk ikkje kø … Ikkje antydning te kø ein gang …
Tjera vena meg …
Plutselig kom fyren foran meg ut igjen, og vinka meg inn med eit bredt glis før han hasta ut dørå …
Eg måtte jo ikkje på dass ein gang … Men, tenkte at det ville sett uforklanderlig merkelig ut, om eg liksom gikk til kassen nå …
Så eg gikk jo inn då, og tenkte at eg bare fikk venta lika lenge som et normalt tissebesøk ville vart …
Og angra i samme sekund …
Eg sendte nåken medlitenhets tanker te Litlajentå igår, som fikk tidenes stinkbombe sjokk …
Men stod nå i akkurat samme dilemma …
Eg brakk meg nesten momentant … Men tok et saftig magadrag, holdt pusten i førti sekund og sturta te slutt rødsprengt i trynet ut dørå …
Og såg sjølsagt ut som sjølvaste stinkbombe syndaren, i egen person …
Jøje meg …
Aint karma a bitch … ?!??!! …
Og te alle bak meg i køen på Rom Trafikkstasjon …
Det va IKKJE meg !!!
Glemte fader meg å kjøpa kaffi også …
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg