Kåner e goe og ha… Rett og slett… :-)

 

Mallorca 2012 115

 

Eg vakna te ein nydelig morgen idag… Og ein Mini med Ipad sittande i sengå, sjåande på Jake og Sjørøverne..  Me forflytta oss inn i stuå, så Kånå fekk sova litt te..

Eg syns det e heilt greit å stå opp med Flokken i helgå, siå Kånå tar de kvar dag i ukå.. Egentlig gjerna ikkje meir enn ka man kan forventa av ein Fatter’n, se stikke på jobb før fuglane fise om morgenen…

Og eg har ei Kåna av ypperste klasse, om eg må få sei det… Sjøl om hu får litt tyn… Her på bloggen..

Men det e jo ein blogg sett fra Fattern’s synspunkt, så sånt nåke må man bare rekna med… Sjøl om hu e limen i familien, den se holde orden på hverdags kaoset.. Hadde me ikkje hatt hu, trur eg me hadde slete “litt” …

Sånn e det vel i sjå dei fleste familiar, vil eg tru…

Bak einkvar staut mann, står ei Kåna fra øverste hylla… Stort sett…

 

Det e jo ein kjennsgjerning at for å få ein familie, e man gjerna nødt te å finna seg ei Kåna… Hvis man e ein mann…

Jaja, nå i deia nymotenes tidene me har, e det jo nåken Kåner se finne seg ei Kåna og…. Men det ska me ikkje ta føre oss på denna bloggen… Det holde me ei Kåna i hus + ei litå Kåneklona på 5 år…

Kossen hadde det f.eks gått om me ikkje hadde hatt Kånå… Det har eg egentlig ikkje tenkt så mye øve… Eg fekk prøvd meg ein gang, når hu og Mini’en lå på nyfødt-post og eg drog på ekspidisjon te Danmark med resten av Flokken…

7 dager på tur, uten nåken se tok kontroll, laga mat te oss ellår vaska kler…

Det gjekk det og… Såvidt..

 

Men f.eks når me ska på tur… Kor mangen av oss staute mannfolk har pakka kofferten…? .. Jo, kanskje vår egen.. Men te resten av flokken da? … Om man har 1,2 eller 14.. Så må det pakkast te dei og..

Eg har mang ein gang blitt blåst av banen, når me gjerna i syden plutselig får behov for nåke se eg garantert e sikker på at ligge heima.. Astma medisinene f.eks.. Men, neida.. Sjølsagt har Kånå tenkt på det…

Eller solhatt te Mini’en… Eg hadde aldri tenkt på det.. Ladere te Ds’er, ipad eller andre dippeduttar se må ladast.. Sjekka at pass’ene e gyldige… Listå e lang øve ting Fatter’n hadde glemt…

 

Åsså alt detta mange av oss mannfolk tar for gitt… Mat på bordet (og i kjøleskapet) , klesvask (inkludert bretting og logistikk) og andre huslige ting… Se mangen av oss mannfolk ikkje “ser” …

Altså, klesvask… Der e eg forsåvidt sendt i eksil, itte ein famøs episode rett før Lucia dag i barnehagen… Kor eg kom i vannvare for å legga nåke knallrødt, inni maskinen med Lucia klærnå…

Gudhjølpe meg… Alt va rosa… Ikkje akkurat nåke suksess… Men, så igjen… Det komme jo heilt ann på kossen man ser på det… 😉

 

Nei, me e prisgitt våre Kåner me mannfolk rundtomkringfallera… For laga mat der komme eg gjerna og te kort, altså for all del.. Eg kan laga mat, men ikkje sånn se Kånå laga mat…

Eg bruka minst ein halv dag bare på å forbereda det eg ska laga… Å så ska man jo rydda underveis… Dandera det litt fint på tallerkenen, så det ser innbydande ut…

Du vett, flokken hadde vel gjerna daua av sult, sko eg stått for matlagingå…

For der eg møysommelig miksa i hop nåke…

Laga Kånå frokost, middag og kvelds i ein sånn halsbrekkande fart, at det sko jo ikkje vært mulig.. Farseboller, kjøttkaker og andre middagsrettar e på bordet før man får sukk av seg…

 

Vasking og renhold i heimen, der har eg kommen meg… Eg “kan” finna på og ta støvsugaren fram, vis eg ser det e skittent på golvet.. Det har hendt at eg til og med har vaska golvet ein gang og 2…

I lykkelig forhåpning om “bonuspoeng”… Se eg sjølsagt ikkje fekk…

Av og te rydda eg itte flokken når de har lagt seg og… Ellår det gjør me forsåvidt nesten alltid, om de sove eller ikkje…

Eg kjeme meg ivertfall… Det e ein prosess under utvikling, det mesta .. Egentlig..

 

Så Kåner, dei e jaggu meg goe å ha… Sjøl om det e litt kjekt å blogga litt på deiras bekostning, så trur eg folk skjønne den underliggande humoren og det man gjerna lese mellom linjene…

At det gjerna e ein slags hyllest te Kånene, heile innleggene i ny og ne…

Og at det i grunnen e meg sjøl, eg forsåvidt sette litt i gapestokken… Eg håpa ivertfall dei fleste får det med seg..

 

Her ein dag, for ei stund siå… Så trudde eg nesten Bloggen hadde utspilt si rolla… Nesten… At eg bare kunna legga ner heila siå…

For Kånå kom betutta heim ifra svigermor, se sammen med svigerfar e ivrige leserar…

Og sette seg i sofa’en med ei forfjamsa mina… Og sa te meg at nå må eg snart roa meg ner, med denna bloggingå… For hu hadde fått påpass i fra svigermor…

Om hu va såpassa strenge med meg.. ?

Stakkars meg, liksom…. Det va gjerna på tide hu ga meg litt “Slack”…

Eg holdt på å detta ner av sofa’en… For ein gangs skyld, va det eg se fekk dette her krampelatter greiene i knernå… Mens Kånå satt nåke motlaus i sofa’en…

Tjera vena meg… =D

 

Men sjølsagt har eg fortsatt… Eg kunne jo ikkje gi meg for det… =D

 

Men nå må eg rett og slett slutta av… Kånå må vekkast og ting må gjerast her i heimen…

Me får besøk idag…

Og det får dåkke nok behørlig høyra om seinare her på bloggen… Heilt klart…

Kanskje andre plasser og… 😉

 

Vent og se… Det e spennande tider for tiden….

1 kommentar
    1. Tilbaketråkk: football shirts sale

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg