Eg, Kånå og ein Bitteliten spøk, igjen..

 

Kånå hadde sett nåken sko te Mini’en på tilbud idag, og suste opp te Raglamyr for å sjekka de opp.. Mini’en heiv seg med, dei to eldste va på trening og Litlajentå hadde besøk av nåken venninner og leka med lego’en hennas.. Så eg fikk nåken minutt for meg sjøl, kor eg klatta ner det forriga innlegget mens eg kosa meg med ein kopp kaffi.. Det va rett og slett herlig med litt aleinatid her i stugo, itte ei helg på høygir.. Då finne man litt roen og får litt etterlengta harmoni i ei sliten Fatter’n sjel..

Når eg gikk på kjøkken for å laga meg ein ny kopp kaffi, såg eg at kjøkkenbordet forsåvidt burde blitt rydda av, men på returen så hadde eg kommen på bedre tankar..

Eg sko jo på årsmøte for velforeningen her på tunet ikveld, så det va vel greit at Kånå hadde nåke å gjera på, når eg va vekke.. Det e viktigt å holda Kånå sysselsatt har eg funnet ut, for då blir det ufattelig mye mindre gnål i sofaen.. Det e bare sånn det e det.. Altså, eg hadde jo vært på foreldremøte for Han i Midten idag, som Kånå aldri tør å gå på, av frykt for ka ablegøyer den guten har gjort på skolen.. Men, han fikk de beste skussmål av læraren den guten, sjøl om det sjølsagt va litt å jobba med..

 

” Men, eg sa jo ikkje det te Kånå.. Der svartmala eg det skikkelig, sånn at det blir eg som får gå neste gang og.. Det e jo på ein måte aleinatid det og, sånne foreldresamtaler..

 

Årsmøte sko vær klokkå sju borte på gymsalen te barnehagen, så eg gjekk for å stella meg litt.. Man kan jo ikkje komma i arbeidsklær på møte fant eg ut, det ville vel ikkje tatt seg heilt ut.. Eg brukte 2 minutt på å finna klær, 2 minutt te på ein liten kattavask og sikkert ein halvtime på å få det forbaska håret te å ligga som det sko.. Herreguud altså, eg gikk te frisøren fordi eg sko slippa å stå på badet, å fiksa på sveissen.. Men nå står det jo te alle kanter, uten 1kg med voks og litt hardhendt bearbeiding..

Forbaska frisør.. Det e nesten hakket før eg tar maskinen og kjøre over resten..

Så gikk eg ut i Bodå for å henta nåke te Litlajentå, når eg høyrte Kånå kom rullande inn på tunet.. Og når hu begynte å rygga inn i carporten, gikk det ein liten jækel i meg som tenkte at nå va muligheten her, for ein liten “practical joke” igjen.. Det begynne å bli ei stund siå sist nå.. Eg trur nesten det må vær denna famøse episoden med ballongen, som eg liksom sko slippa laus inn på badet te Kånå, når hu nøyt livet i badekaret.. Som va den siste spøken eg har gjort, trur eg..

 

” Men som eg klarte å sprikka med et realt smell, lenge før eg rakk å slippa den laus, som ei spinnvill flaggermus lignande sak.. Kånå blei forsåvidt ikkje imponert øve den episoden, mildt sagt..

 

Så.. Når Kånå va kommen ett godt stykke inn i carporten, så stod eg å gjemte meg med dørå te Bodå.. For så å kleisa håndå inn i kledningen, så det virkelig smalt te med ett brak.. Bremselysene kom på, det kvein nesten i dekkene før Kånå stoppa bilen og kom luskande ut, for å sjekka om hu hadde truffet nåke.. – Jammen, ka i all verden traff eg nå da .. !??.. Mumla hu for seg sjøl, når hu runda bakenden på bilen.. Og kvakk sikkert endå meir te, når eg ikkje klarte å holda meg meir..

Og datt ut i ei durabelige latterkrampa, mens Kånå kikka olmt på meg og utbrøyt.. – Fordømrande Sosemikkel, altså.. Idag, kikka eg til og med på skjermen te ryggekameraet.. Dust..!!

Mini’en kom ramlande ut av bilan han og, å kikka strengt på meg, før han og sa.. – Ja.. Dust, Pappa.. ! .. Før de snudde rævå te meg begge to, og marsjerte inn dørå.. Eg stod litt te der ute, så Kånå fikk kjølna litt.. Det e aldri smart å henga rundt Kånå for tidlig, itte ein liten spøk.. Man bør for sikkerhets skyld gi offeret litt tid te å komma seg, ellers så kan man jo gjerna gå på ein smell sjøl.. Eller hadde eg allerede sendt meg sjøl lukst i Bodå, itte denna lille episoden.. !?

 

” Eg luska opp trappene og kikka itte Kånå, som satt å glodde på mobilen i sofaen.. Det såg ut som om faren for represalier, rett og slett va over..

 

Så eg pusta letta ut, satte meg i sofaen litt før eg rusla avgårde på detta møtet.. Men.. Man vett jo aldri.. Det e på ein måte som Bjørnen Sover leken, man vett jo ka som kommer.. Men, man blir på ein måte litt skremt, alikavel..

Jaja.. det går sikkert bra.. Det har liksom ein tendens te det..

=D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg