Eg likar deg, Julia…..

Vår nymalte og oppgraderte forlengelse av kjøkkenet.. Totalt ubrukelig idag.. Når man har standard sumar vær på Vestlandet.. =D

Itte nåken dager med nåkenlunde ok vær, så kom søndagen i all sin prakt og Vestlands-Sumaren va tebake.. Regnet øset ner fra ein trøstesløs himmel og alle planer om videre husmaling e utsatt.. Så nåke positivt har det jo kommen ut av detta begredelige været.. Mini’en som ei ein ukuelig optimist, vimsa rundt i stuå her i pyjamas og sumarhatten sin..

Kidsa sov lenge idag.. Eg trur klokkå va langt over 09:00 før det va full fyr..

Så me stod ikkje opp før langt på dag, sånn for oss å rekna.. Sånn alt i alt, har det jaggu meg vært ei god helg.. Fredagskvelden va me på Reker og Vin hos naboene i rekkehusblokkå vår, som va riktig så koselig.. Det blei høg stemning og masse lått og løye.. Ivertfall når Kånå te det eina paret fant ut de sko ta Fjordline båten te Danmark imårå, og fikk ett lite referat av kossen vår tur heim va..

 

Eg sitte nesten her med litt dårlig samvittighet, øve at eg ikkje klarte å holda kjeft.. Men det går sikkert bra.. Det har ein tendens te det, seie alltid Far min..

 

Lørdagen va jo så som så, men kunne tross alt vært mye verre.. Eg hadde hatt vet nok te å takka pent for meg i 02:00 tiå, kvelden før.. Kånå hadde kasta inn håndkle litt tidligare.. Så hvis eg spelte kortå rett når eg lurte meg inn på soverommet, kunne det jo vær lykken stod meg bi.. Men.. Eg hadde ikkje kommen meg unna dynå eingang, før to velkjente småbarnsføtter sparka meg i magen..

Å flytta fjotten inn på rommet sitt va nyttelaust, for Mini’en kauka te som ein stukken gris, når eg prøvde..

Kånå vakna og freste som ei trua kjetta som forsvarte Flokken sin.. Så eg fant ut det va best å bare legge seg på dei 20-25 cm eg hadde te rådighet.. Mini’en e ikkje store karen, men han gjør seg flid med å kompensera i radius.. Armar og bein går i hytt og pine, så det e stort sett lika godt å holda seg ute på kanten.. Om ikkje man vil våkna med blåveisar både her og der..

 

Eg e blitt ein rein mester på akkurat det, å balansera mitt legemet på kanten av stupet, mens eg sove..

 

Ellers gikk lørdagen te å få litt maling på vårt eminente rekkehus.. Som me itte ett mislykka og ufrivillig opphold som “Eiendoms-Baroner”, har flytta tebake te.. Det må seiast at me faktisk trives godt her i byen igjen, sjøl om det va herligt å ha ett hus på landet med stor tomt, litt bedre plass og fantastisk utsikt øve ein nydelig natur.. Men, når ting blei som det blei, får man bare gjera det besta ut av situasjonen..

Etterpåklokskapen får man aldri diplom får.. Sjøl om man aldri så mye sko ønska det..

Og sakte men sikkert begynne man å komma seg nåkenlunde på rett fote igjen.. Det blei gjort nåken grep her i heimen for å auka trivselen, og om eg sko fått sagt det sjøl så har me lykkast i det.. Til og med denna her blåfargen Kånå ville ha på stueveggen, har vokst på meg.. Eg syns rett og slett den e fin nå.. Kidsa har funnet seg te rette igjen, og oppretta ett omfangsrikt nettverk av venner og venninner..

 

Så sista kronå på verket e å få malt utvendigt detta året.. Og me e jaggu meg kommen godt igang..

 

Igårkveld, så blei eg sittande å tuttla med bloggen, og fikk meg nåken artige overraskelser i løpet av kvelden.. Kristin.Blogg.no kjørte ein liten Facebook live sesjon, og tok føre seg ein liten kommentar eg hadde lagt igjen på ett av innleggene hennas.. Kommentaren min kan du lesa her, på detta innlegget hennas..

Hennas hengivenhet øve min blogg, e lika gjensidig fra mi sia.. Me har hatt nåken grenselause artige kommentarvekslingar innimellom.. Og har vel muligens samme idiotiske sans for humor, rett og slett.. Når det te slutt kulminerte i både ein liten pokal og denna her famøsa Facebook Live sendingå hennas, igår kveld.. Så satt eg te slutt å bare humra litt for meg sjøl..

Kristins debut med Facebook Live va rett og slett ubetalelig..

Det som rett og slett la ein liten dempar, på gårsdagens skrekkelig morosamme bloggkveld..

Det va at Juliafrika, som e ein anna artig litå bloggperla eg har følgt nesten siå eg starta å blogga.. Også kjørte ut ett innlegg om sine 10 personlige bloggfavoritter..

Uten meg på listå i det heila tatt.. !! .. Ikkje ein random sisteplass eingang…

Kan dåkke tenka dåkke.. ?? .. Eg som har prisgitt denna artige, nisjefrie og spinnville bloggen hennas, i ny og ne..

Jaja, man får bare gleda seg øve det man kan, også håpa at Julia te slutt tar te vet.. Og sjølsagt finne ut ka som e Norges beste Familie slash Pappa blogg.. Til og med skreven på dialekt..

Og sprekkfull av sjølironi, humoristiske anekdoter og historiar fra ein massebarnsfamilies reise gjennom småbarnstiden..

 

Men, eg får sei som Tone Damli Aaberge.. Eg likar deg, Julia.. Sjøl om du ikkje fant plass te meg på listå, hadde du jaggu meg tatt med vår eminente felles venn.. Nemlig Kristin.Blogg.no.. Kudos te deg for den..

 

Nei.. Det e vel på tide å begynna å tenka på, ka me ska fylla denna søndagen med.. Sjøl om været ikkje akkurat e med oss.. Kanskje me får ta oss ein liten søndagstur, eller nåke lignande..

 

Me sjåast.. Og ha ein flott søndag, Folkens.. =D

2 kommentarer
    1. Hahaha, åh<'3 hjerte smerte! Jeg legger meg langflat og beklager på det sterkeste, Boden 🙁 Du skulle selvfølgelig vært representert på lista. Eg likar nemlig deg og altså! Og nå som alle slibrigheter ble unngått takket være Kristin og køyesenga, så bør det være en god, passende plass til deg på topp 10. Ergo ser jeg meg enten nødt til å slutte med alt av lister og slavisk følge "ingen nevnt ingen glemt"-prinsippet, eventuelt utvide til "topp 34" og lignende. Jeg håper du finner det i ditt vakre, store hjerte å tilgi ei distré lita jente med hovent hode og kløende kløfteutslett :'( klem!!

      1. Sjølsagt kan eg tilgi, eg e nemlig ekspert på tilgivelse.. Dog, stort sett gjerna i samme ende som du, nemlig den som må spør om tilgivelse.. Sånn blir det gjerna itte mange år med ei Kåna og ein Flokk med ungar.. Og eg tar gjerna imot ein eminent uoffisiell 11 plass og eg, for eg e nemlig ekspert på sisteplasser.. Til og med tilfeldige.. Takket være Kristin..

        Og te slutt ett lite tips te ei stakkars kløande kløft.. Reise man te Side i Tyrkia, finnes det ein apoteker med fremragende egenskaper angående utslett.. Husk bare å følg dei tipsene man får, te kossen man ska ta i bruk.. Det middelet man får for ulumskhetene man har blitt utsatt for.. Med ytterste omhu..

        Og ligg unna dei nydelige kakene man finne i konditoriet lika ved, dei e som Ulver i Fåreklær.. Rett og slett sterkare enn rein Chili ekstrakt.. Gjør man ikkje det, kan man fort enda opp som ein albino, som blir prøvd gjennopplivd av ein gammal ombygd BilBooster mens ein småkorpulent tysk turist nærmast klemme livskiten ut av deg.. I ett forsøk på Heimlich manøveren..

        Gjerna ikkje verdens billigaste tips.. Godt mulig de har den kremen i Norge og.. Den tar ivertfall knekken på alt, til og med 6-7 dagars hardt opptjent brunfarge.. I tillegg te min sol-eksem..

        Mvh Frode (Boden).. =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg