Ein Hårklipp, Han i Midten og resten av Dagen..

Han i Midten bestemte at han ville klippa seg igår.. Nåke som Kånå har gått å masa på han om i fleire uker, om han ikkje ville gjør.. Men fram te igår, så har hu snakka for døve øyrer.. Så når han kom på det heilt sjøl, va hu ikkje sein om å ordna time te han..

Det e viktig å smi mens jernet e varmt i sånne saker, har me erfart..

Ein gang så venta me ett par dagar, før me bestilte time.. Men då va sjølsagt den frivillige tilnærmingen over, og Han i Midten måtte nærmast dras ut av bilen og inn te frisøren.. Men denna gangen va det ikkje nåke problem, for Han i Midten har hatt ein overordna plan angåande hårklippen..

Han sko ha ein “Hermann Dahl” klipp..

 

Hjølpe meg.. Både eg å Kånå begynte å få litt angst for at han nå hadde satt seg ett mål, man gjerna ikkje kunne oppnå.. Og å prøva å fortella Han i Midten at nåke han vil ha, ikkje går an.. Det e som oftast ikkje så voldsomt lett.. For han vett stort sett best, og om me prøve å sei nåke anna.. Kan fort ragnarok væra laust..

Men.. Av alle ting så hadde nok Han i Midten rett denna gangen..

Han har spara te ein lang lugg som han har kasta lett te høyra sidå.. Alt han trengte å gjør ifølge seg sjøl, det va å klippa det heilt kort, på venstra sidå.. Og voila, så hadde man ein “Hermann Dahl” frisyre.. Han hadde gjort god research på forhånd angåande frisyren, og hadde spart akkurat lenge nok..

Sjølsagt hadde ikkje Kånå tenkt å stå som ei toska hos frisøren, når hu sko fortella kossen klippen sko vær.. Så hu sendte meg..

 

For sikkerhets skyld måtte eg ta Mini’en med meg.. Det kom heilt klart fram at Kånå hadde sett sitt snitt te å få ei litå rolige stund i heimen.. Med minst mulig mas så innbefatta meg sjøl, vil eg tru.. Hu har som oftast det, Kånå.. Det e alltid ett underordna mål eller motiv, når eg blir sendt avgårde med minst 50 % av Flokken..

Men, Litlajentå hadde vært grytidlig oppe idag, og akkurat det trur eg ikkje Kånå hadde fått med seg..

Så Litlajentå va jo ikkje akkurat nåke Tivoli å ha med å gjera idag, eg ville heller sagt ett middelmådig cirkus med underbetalte ansatte.. Hu masa om alt mellom himmel og jord, føyk rundt som ei villgås på speed og rota verre enn noensinne.. Hu va rett og slett ett inferno av ein 5 åring idag..

Så eg gjorde meg nåkenlunde misfornøyd, og tok med meg gutane opp på Amanda senteret..

 

Me leverte Han i Midten hos frisøren, fant fram ett bilde av Hermann Dahl på mobilen og instruerte frisøren te å fiksa biffen.. Så rusla eg og Mini’en rundt og kikka på senteret, mens Han i Midten fikk sin etterlengta  frisyre.. Mini’en som forsåvidt va lika tidlig oppe så Litlajentå, om ikkje før.. Va alikavel ikkje i det samma infernalske humøret så søster si..

Så han spratt rundt som ein lystige liten pjokk, og viste seg fra si beste sida..

Mens Fatter’n fikk hanka seg inn ein liten kopp kaffi, og litt ro og fred i sjelå.. Og når Han i Midten va ferdig tok me ein tur innom kiosken og kjøpte oss ein is.. Forsåvidt litt for å avverga ein liten katastrofe i emning, når Han i Midten blei mildt sagt småsure fordi han ikkje fikk ein figur på Gamestop te 200 spenn..

Ein figur han garantert hadde leka med i 10 minutt, for så å bli glemt ein eller anna plass på rommet sitt..

 

På veien heim stakk me innom ein sånn bilbutikk og handla litt bilvask og nåke rust stopp.. Det e tross alt ein tilårskommen Mercedes me har, som e så nærme beslekta Vito at man nærmast kjenne rustluktå når man sette seg inn.. Men for all del, det e ikkje så gale som det høyrast ut som.. Det e bare kommen litt brunt i kantene på framdørene, og litt sånn diverse her og der..

Men som sagt tidligare.. Rust e stort sett bare “farlig” i samla flokk..

Men den jobben får eg ta ein anna dag.. For når me kom heim stod Naboen og å vaska bilen, som eg og hadde planer om å gjør.. Akkurat det har eg savna litt, når me bodde i enden av ett nåke smått bebodd byggefelt ute på landet.. Det å vaska bilen på ein måte sammen med Naboen.. For enten blei han inspirert av meg hvis eg begynte, eller omvendt..

Me e som “flokkdyr” når det gjelde bilvask me mannfolk, på ein måte.. Begynne ein, så kasta stort nåken andre seg på..

 

Men det e jaggu meg kjekkare å vaska bilen sammen med nåken, istedet for aleina.. Då kan man stå og vaska, snakka litt vas og ta seg ein liten pause i ny og ne, uten å bli tatt på fersken og få kjeft av Kånå.. Det va liksom litt mindre kjekt å stå aleina ute på landet, med gjerna bare ei enslig måka som fløy rundtomkringfallera og kauka..

Og som garantert dreit midt på panseret, rett itte bilen va ferdigvaska.. Nesten uten unntak..

Det e løye med det, men kanskje det va karma fra ein eller anna aen gang.. Ellers idag har det jaggu meg vært full gass, fra me stod opp te nå.. Med masse kos med kidsa, krangel og forviklingar og alt anna som følge med ein massebarns familie’s hverdag..

Legge med nåken bilder fra dagens eskapader, nedenfor.. Og kos dåkke videre på denna lørdagskvleden Folkens..

=D

 

Mini’en som prøve å gjemma tuttå på bilder.. =D

Eina roller blades’en te Litlajentå e ødelagt.. Men går fint med ein og.. ;-D

Mini’en fant nåke å leka med, mens Han i Midten klippa seg.. =D

Så måtte me jo ner på kaien og sjekka ut cruise skipet så va innom..

Spilla litt Angry Birds.. Uten i-pad.. Mye kjekkare.. =D

Så laga me butikk av Gigi Bloks’ene..

Nåke “smalt” utvalg.. Men god betjening.. =D

Sko lesa ka det stod på.. Blei mye løye ut av det.. Fantasi mangla de ikkje, for og sei det sånn.. =D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg