Flokken, eg og ein Lørdagsmorgen.. Igjen..

Flokken vår.. =D

Det e lørdagsmorgen.. Eg og Mini’en sitte å nyte livet i sofaen, med kaffi og saft i kvar vår kopp.. Barne-tv rulla øve skjermen, regnet pøsa ner utenfor mens resten gjengen ligge å snorka i loppekasså.. Det herske ein harmonisk stillhet, foruten lyden fra barne-tv.. Det kjennes litt godt ut at den tiå kor det herska fullstendig kaos, allerede før klokkå hadde passert åtta.. Den ser ut som om den e forbi.. Jaja, når man ser tebake på dei utallige morgenane med ragnarok, så kan man ikkje anna enn trekka på smilebåndet..

Dei morgenane kor Mini’en og Litlajentå gjerna spant rundt i sengå, som 2 røyskatter på speed, lenge før fuglane feis.. Mens dei 2 eldste hadde sett på Barne-tv oppe i stuå, før de klarte å bli uenige om nåke.. Og Fatter’n måtte opp og skilla dei 2 kamphanane..

Hjølpe meg.. Det har ikkje vært få disputter dei imellom som sikkert har vekka halva nabolaget.. Men det kjeme seg.. Fortsatt e det nåken smellar mellom dei 2 karane, men ikkje så ofta som det va tidligare.. Mini’en og Litlajentå spinne forsvinnande lite rundt i sengå vår og.. Det e stort sett Mini’en som komme først for tiå, og ligge å kosa seg i midten.. Før han gjerna e å henta seg nåken leker, og bøye seg øve andletet mitt med klar beskjed.. Om at nå må eg ligga heilt i ro, for han bruka ryggen min som leketeppe..

 

Litlajentå komme gjerna tuslande te slutt, trøtte som ei fela og dette sammen som ein slunken mjølsekk ved siå av Kånå.. Me har lært oss det, eg og Mini’en.. At dei 2 trenge litt meir søvn, enn oss andre..

 

For får ikkje kvinnfolkå i heimen søvnen sin, då e det som sagt tidligare stor fare for forviklingar i heimen, ut øve dagen.. Til og med Mini’en har fått med seg det, så når me sko lura oss opp trappene idag.. Då lista han seg i beste Kasper, Jesper og Jonatan stil opp trappene, mens han hysja på meg med fingen foran munnen..

Og kviskra.. – Hysj Pappa, nå må ikke du vekka Tijil.. Ikke trampa i trappå, vettu..

Før han glemme seg litt ut når han ska henta nåke på rommet sitt, og trampa nerøve trappå som ein elefant med klogger på.. Og ei smørblide Litlajenta plutselig står midt i stuå, med søvnen fortsatt lurande i augakroken.. Det e nett så i ein sånn skummel skrekkfilm.. I det eina øyblikket e stuå tom, så kikka man gjerna ut vinduet.. Og når man ser tebake igjen så står hu der som ein Zombie.. Tjera vena meg.. Både eg og Mini’en skvatt te idag..

 

Ikkje så lenge ittepå så dukka Han i Midten opp og.. Og begynte med sine c-momenter i sofaen.. Den guten kan ikkje se på tv på normalt vis.. Der han ligga med beinå øve sofaryggen, halveis på skjeivå og med hovudet opp ner, i forhold te tv’en..

 

Litlajentå veksla mellom å irritera Mini’en og Han i Midten.. Mens eg forsøke å holda fred dei imellom.. Først lå hu og pirka i Han i Midten, som te slutt klikka og ga beskjed såpassa høgt.. At både eg og Mini’en spratt te værs.. Når eg tok affære og flytta hu i sofaen, utenfor Han i Midten sin rekkevidde.. Då va det Mini’en som fikk gjennomgå, te hans store fortvilelse.. Han satt og leka med nåke Lego som hu heila tiå dulta borti..

Herreguud.. Eg va vel gjerna litt for tidlig ute med å sei at denna tiå va forbi.. Men den har ivertfall forflytta seg te litt seinare på morgenkvisten..

Man får ta det man får og heller gleda seg øve ein liten time og 2 ekstra i bingen.. Og det e jo forsåvidt ganske så mye mindre sjau nå, enn det va før.. Når eg og Kånå gjerna bare kikka oppgitt på kvarandre, mens visarene på klokkå såvidt hadde passert halv sju – sju.. Då når eg som oftast tapte maktkampen om å få sova bare bittelitt te.. Det e nesten som eg mistenke Kånå for å fyra opp kidsa te litt ekstra sjau, dei få gangene eg gjekk av med seieren..

 

For stort sett så va det ett kakafoni av lydar, tramp i gulvet og høylytte beskjedar fra Kånå.. Så stort sett kom eg luskande opp trappå, ett kvarter itte hu hadde stått opp..

 

Jaja.. Det e ein øvegang, heilt klart.. Som far min alltid seie.. Ein øvegang te nåke man aldri heilt vett ka blir.. Så det e vel bare te å henga med i svingane, forsøka å holda nåkenlunde kontroll og satsa på at det går i likaste laget..

Men det går stort sett bra, det har ein tendens te det.. Vil eg tru..

God lørdag ivertfall, Folkens.. =D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg