Tomt batteri, Flybensin og The Queen of Darkness..

Illustrasjonsfoto

Herregud altså.. Snakka meg om å bli trødd gjennom ei kjøttkvern and then some.. Idag har Flokken virkelig testa grenser her i heimen.. Man kunne gjerna lesa litt mellom linjene i innlegget mitt, idag morgens.. Kossen det meir eller mindre endra form og stemning, fra når eg starta å skriva te eg va ferdig.. For når eg begynte på innlegget så satt eg og Mini’en å storkosa oss.. Heilt te han glemte seg ut å trampa ner trappene, for å henta nåke på rommet sitt.. Og vekka The Queen of Darkness..

Te i slutten kor det meir eller mindre begynte å ta av.. Der ifra og ut så har denna dagen virkelig vist seg fram, i all sin prakt.. Og latt oss foreldre virkelig få kjenna på det at me forsåvidt har 4 barn..

Me hadde ein liten time og to, ikkje så lenge itte frokost.. Kor dei 2 minste va hos naboen og leka.. Men då fikk Han i Midten for seg både det eina og det andra, og gjekk nærmast amok.. Gud hjølpe meg.. Ei stund va det hakket før eg gjekk rett i Bodå, og satte meg der heilt frivillig.. Men for ein gangs skyld va det Kånå som nekta ein stakkars Fatter’n, litt “fritid” i Bodå.. Men Han i Midten røyk ivertfall lukst på rommet sitt..

 

Kånå såg sitt snitt te å stikka på butikken akkurat då, siå Han i Midten satt og stura.. Og Mini’en hadde fått besøk av nabogutten..

 

Eg satt som ett slakt i sofaen og dopa meg opp, med ein kopp kaffi og to.. Men det e jaggu meg ikkje lett å holda følge med dei små.. Når det føles som om heile gjengen har fyrt seg opp på flybensin.. Eldstemann tok sekken med seg og rømte te ein kompis, og kom ikkje heim før nå i kveldingå.. Det e det eg alltid har sagt, den guten der e ikkje født bak om ett tre.. Akkurat idag så sko eg ønska eg bare kunne gått på jobb, eg og..

Eg tenkte eg sko ta med meg ett par av de å kjøra ein liten tur, itte at Kånå hadde vært å handla.. Men så kom eg meg ikkje avgårde med ein gang, siden Kånå mekka i hop ein Pizza..

Ikkje så lenge itte middagen, mens eg satt i sofaen å lot maten få siga.. Så ringte det på dørå.. Kånå loffa ner trappå for å åpna og føyk plutselig på dør.. Før hu duknakka kom opp i stuå igjen.. Hu hadde visst glemt å skrua lyset av på bilen, så den va jo sjølsagt dau som ei sild.. Toppen på kransakakå e jo at me nettopp hadde levert ladaren tebake te Svigerfar.. Itte at eg glemte det sist..

 

Eg tenkte eg sko ta lika mye på vei, som Kånå gjorde når eg tappa batteriet.. Men eg orka ikkje.. Itte dagens strabaser så va eg tom.. Egentlig sikkert lika godt.. Det e greit å ha nåke på kontoen mot Kånå og..

 

Ellers, så har eg måtta endra tebake te det gamla designet mitt igjen, idag.. Dåkke leserar har nok ikkje merka så mye te det, men det designet eg hadde laga så mye krøll.. At eg nærmast måtte re-installera både design og plug-ins ein gang i ukå.. Og itte ein smell idag morgens, så orka eg ikkje det tullet meir.. Fortærande e det litt og, fordi eg likte det designet.. Men når det ikkje funke så blir det bare eit irritasjonsmoment..

Sikkert meir eller mindre det samma som Kånå tenke om meg, innimellom.. Vil eg tru.. Men det går heilt greit det, det e så gjensidig atte.. Sånn e det vel i alle forhold.. Kan eg tenka meg..

Man har vel dagar kor man går sin kjære utkårede på nervene, og omvendt.. Man kan ikkje reisa gjennom ett langt liv, uten å vær uenige om nåke, vil eg tru.. Ivertfall ikkje i smabarnstiden med 4 barn trøande rundt beinå på deg.. Masende om ett eller anna eller alt og ingenting.. Jaja.. Når har me jaggu fått de i seng.. Eller rettare sagt, Kånå har fått de i seng.. Eg har vært ute av drift ikveld, itte denna heidundrande dagen..

 

Det e så herligt.. Når man har detta fantastiska regnværet.. Man blir rett og slett bare i dårligt humør av å sjå ut vinduet..

 

Jaja.. Man får bare legga sin lit te at det blir bedre i mårå.. Både været, Flokken og oss Foreldre..

For idag har eg ikkje mye å skryta om.. Hverken meir eller mindre..

=D

 

2 kommentarer
    1. Å.ja, her e de møkje gjenkjenneligt ska eg sei!!! Og for ein fryd å oppdaga at andre oppleve dei same hompane i tilverelsen så eg har hatt! Nå kan eg kosa meg og le og tenka velkommen itte!! Alvor snakka: dette er ein bedre medisin enn den medisinprodusentar og legar kan prestera. TAKK – og fortsett ver så snill!!!

      1. Hehe.. Tusen hjertelig takk..

        Det blir nok ikkje te å slutta med det førsta.. Eg trur me trenge ei motvekt te alle glansbilde statusar på Facebook og andre bloggere som kun vise den flotte nymalte kledningen, men ikkje det som skjer bak fasaden..

        Og som du seie.. Det e godt og sjå at andre e i samme bås..

        Til og med for oss.. ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg