Jøje meg, for ein dag Seljord har levert …

 

Eg tråkka ut av et fly i 2004. Det flyet hadde landa på Rhodos, det va et par å tredve grader klokka ett om nattå. Når eg gikk ut av det flyet og satte beinå mine i syden land for første gang i mitt liv, så følte eg at luftå eg pusta inn va som graut …

Eg fikk nærmast sjokk … Neste morgen, vakna me te førtito grader i skyggen og undertegna va på randen av å få akutt heteslag …

Itte kun ein dag i sydenland …

 

Idag … Så har eg nesten vært der igjen … Seljord har levert vær i ypperste klasse. Faktisk, om eg ska vær heilt ærlig, så har nok nærmast Seljord overlevert.

Sånn med tanke på at me e på telttur, for teltet har ikkje vært værande i etter klokka elleve.

Tempen der inne, selv med begge lukene på vidt gap, må ha vært på kokepunktet.

Men … Det gjør jo sjølsagt ingenting, tingeling.

For me har jo ikkje vært der.

Me har tilbringt heile dagen på strandå her i Seljord, å bada så lenge, så hardt og akkurat så masse som Småfolket ville …

Idag, så moste Seljord all verdens sydensteder lukst i bakken …

32 grader stod det i bilen i tre tiden.

 

Då blei me nødt te å kjøra oss ein liten tur, kun for å kjøla ned tre overoppheta topplokk. Me spant gjennom den nye tunnellen, svingte te venstre og tok inn mot Hjartdal.

Eg svinga inn på ein Joker butikk, og tenkte me skulle kjøpa oss ein is …

 

– Eg trur det e best me sjekka at is’en ikkje har gått ut på dato … Sa Mini’en, mens han kikka nåke mismodig på huset butikken lå i …

 

Det så ikkje heilt nytt ut …

 

Eg trur ikkje det huset hadde sett nytt ut i nittensøttitre heller, det året Fatter’n blei født …

Så, eg forstod jo for så vidt Mini’en sine bekymringer. For all del …

 

På veien videre, så stoppa me i Flatdal og tok det obligatoriske feriebildet. Der med den merksnodige bilen ved ein rasteplass …

 

 

Når me kom tilbake te Seljord Camping så laga me oss middag. Nudler med pølsebiter. Fatter’n leverte nok ein gang ein ferie delikatesse som gikk rett heim.

 

 

Før det bar lukst ned på strandå igjen …

Mini’en har mast hull i hodet på Fatter’n, nesten siden me kom her. For han ville kjøra sånn trøbåt.

Det e ikkje få ganger eg nærmast har gått fra konseptene, av detta evinnelige maset om den forbaska båten.

Eg sa han skulle få lov, og eg sko gi beskjed når der det skulle skje …

Slikt funka ikkje for den guten …

Note to self : Ikkje si me ska gjør nåke te Mini, før rett før me ska gjør det … Punktum …

 

Etter nok et ellevillt badekalas, stakk me opp og tok oppvasken itte middagen, kor Mini’en va sjeldent ivrig etter å hjelpa til …

Eg blei rett og slett litt satt ut, før årsaken sjølsagt kom for ein dag, like etter me va ferdig …

– Kan me kjøra sånn trøbåt nå, Pappa ? … Seie Mini’en, før han legge hodet på skakke og kikka på meg med et blikk man bare ikkje kan sei nei te …

Luring … 🙈🤣

 

 

Eg blei jo bare nødt te å gjør som guten ville når man blir putta i sjakk matt på den måten, så då bar det rett i kiosken kor me leide tråbåt …


 

 

Jøje meg, for ein dag … Som eg skreiv innledningsvis … Campinglivet har idag levert til tjue i stil … And then some …

Fatter’n e utslitt og Småfolket e storfornøyd …

Life is just gooood …

 

Goe lørdags kvelden, Folkens … Håpa dåkke alle har kost dåkke idag …

Heima, på jobb eller på ferie …

Plutselig, så dukka et nytt reisebrev opp …

😃😃👍

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg