Kaffikannå – Ikkje akkurat ka Kånå hadde tenkt seg….

20160712_185503

 //Sponset Premie

Her for ei stund siden, så kom eg heim med ei kaffi kanna…

Eg tenke ikkje så mye øve det… Det va itte ein prat med Morten på Jernia – Aksdal eg fekk na… Han tenkte om ikkje eg kunne lodda den ut, for å skapa litt engasjement på Facebook sidå deiras…

Og sjølsagt sa eg ja… Eg e jo vaksinert mot å sei nei…  =D

 

Kånå syns det va ei flotte kaffikanna… Og begynte nå å planlegga kor hu skå stå, før eg fekk sagt at den sko loddast ut… Altså, for all del eg kan jo gjerna forstå na litt… For det va jo ei ganske så tøffe kanna…

Og vistnok kostbar og, te ei kaffokanna å vær… Nesten 1000,- kroner…

Eg har jo aldri kjøpt ei kaffi kanna eg, nåken gang… Termos har eg kjøpt, men dei kunne me ikkje ha på bordet når me fekk folk på besøk… Sa Kånå, itte at me hadde flytta ilag for ørten år siå…

Så har me fått nåken te jul, opp gjennom årene… Men alikavel, va hu litt småsnurten siå det ikkje regna litt på hu, i denna deal’en… Hu likte denna kannå, forstod eg…

 

Det e ett litt artig fenomen forresten… Kim se liksom bestemme julapakke ønsker, itte man får seg kjereste… Eg kan ivertfall ikkje huska at eg har fått ønska meg spikerpistol, kompressor ellår garasje jekk te jul…

Neeeeida..  Me har ønska oss sengetøy, serviser og pynteting…

Alle slags herlige ting, me gutar absolutt ikkje tenke så mye se ett sekund på… Men se forsåvidt gjerna e heilt nødvendigt i hverdagen… Jaja, ikkje pynteting da, man kan glatt klara seg uten pynteting… Eg hadde alle dei gamle fotball pokalene mine fra barndommen, te pynt…

Meir eller mindre anskaffa gratis… Men det va ikkje pynt, fekk eg beskjed av Kånå om og kunne bare pakka de vekk, om hu sko bli boende..

 

Det e litt tøft og, nå til dags… For eg huska i gamle dager, då va Jernia – butikkane for oss mannfolk… Der me fekk kjøpt oss verktøy, trillebår og andre mannfolk ting te heimen..

Nå te dags, kan du få alt mellom himmel og jord, på ein Jernia – Butikk ..

F. eks. Jernia Aksdal, kor Morten jobba… Der har de plenklipperar, serviser og krølltang… Skiftesnøkler, strykejern og snøfres… Eg kunne holdt på i evigheter…

På toppen av det heila har de ett absolutt strålande mannskap, se lose deg rundtomkringfallera i butikken… Og hjelpe deg med å finna det du trenge..

 

Og i den forbindelse, siå Boden har fått ei nydelige Stelton Emma termokanne se eg sko lodda ut, så fortsette med sumaren med ein Giveaway av den flotte sorten

Alt du trenge gjør for å bli den heldige eigar av denna kula kannå, te nesten 1000,- kroner…

 

Det e og Lika Facebook siden te Jernia – Aksdal…       [su_button url=”https://www.facebook.com/jernia.aksdal/?fref=ts” target=”blank” style=”3d” center=”yes” radius=”round”]Facebook – Jernia Aksdal[/su_button]

Og kommenter nedenfor, koffår akkurat du ska få denna flotta kannå, altså på Blogg siden..   ( Det holde f.eks med at “fordi eg har lyst på an” … =D =D )

 

Og husk å legg inn E-Post addressen, hvis eg må senda kannå te sin nye eigar… =D

 

Så tar me og velge ut ein heldige nye eigar, te helgå… F.eks Lørdag klokkå 20:00 …

 

Jammen, detta blei jo strålande det jo…. =D =D

 

 

//Sponset premie

 

Jernia Aksdal

42 kommentarer
    1. kannå va tøffe den…hvis eg hadde vonne na, så vil eg foræra na t kånå di….hu fortjene å drikka kaffi av ei kule kanna, i en travel kverdag 🙂 🙂

    2. Eg vil gi denna kannå t maen fordi han har aldri fått kaffi kanna før,å skjønne sikkert kje koffor han ska få ei heller. Så då kan eg få an av han å ta den med på den nya hyttå våres. Der e det søren meg ubehandla panel i heile sulamitten,å eg ser det at det håndtaket hadde passa sykt bra t! Å den blå fargen hadde brekt av det ubehandla panelet i heile kåken. Eg kan kjøpa blå puter i sofaen åsså kan eg kjøpa blå lysestake. Å blått teppe. Eg tippe jernia Aksdal har alt detta,sånt atte eg kan gå der å handla når eg har vonne kannå. For det e jo derfor de gir kannå t deg for at du kan gi den videre t meg. Ei så jobbe på jernia Aksdal e o naboen min. Hu syns sikkert eg fortjene kannå!

    3. Rett og slett fordi eg fortene nye kanna???? Eg elske kaffi og har vore nesten heilt kaffiavholds i 9 mnd pga graviditet. Ska lova deg d ska drikkast kaffi når ungen kjeme ut????☕️

    4. Rett og slett fordi den er blå og at det er tirsdag i dag kunne jeg veldig godt tenke meg den kanna ????. Fantastisk blogg forresten ????

    5. Fordi den hadde tatt seg flott ut som gave te søsterå mi, som nettopp har født ei litå jenta.. Å trenge ei kanna te å holda kaffien varm i alt hverdags kaoset 🙂

    6. Fordi eg trenge ei nye???? har ein mann så glemme thermosen sin titt og ofta på jobb så då går d hardt ut øve mine flotte kaffikanner..???? ikkje allti de komme heile him kan du sei✌????️????☺️

    7. Eg trenge den, for eg har kje kaffikanna, å har kje råd te å betala 1000 penger for ei heller, uansett kor flotte hu e

    8. Eg vil gi den til sønnen,som ikke drikker kaffi,men da kan ha bruke den når jeg kommer på besøk 😉

    9. Eg vil gjerne ha denne kanna til den himmelske handbrygga kaffen til Torgeir. Jernia Aksdal er min lokalbutikk som er best i test. Har stort sett alt eg treng, både hageslange, solseng og øretelefonar til ungane.

    10. Hei hei????æg syns kånå di ska få den viss eg blir den heldige????hu fortjene den siden hu må liksom holda ut med alt dæ galna så sjer hjå dokke????hehe ikke vondt meint alså. Digge bloggen grævligt godt????

    11. Eg ønske meg den kanna???? ikkje fordi eg trenge ho sjølv men fordi kåno di vil ha den???? vinner eg så skal ho få den ???????? avtale ☺

    12. Detta va ei sånn kul kanna så eg og konne tenkt meg 😛 Fordi atte eg e ferdige med ferien, og det e lenge te neste ferie :-O

    13. Vil svært gjerne ha denne luxus varianten av ei kaffekanne. Etter å ha lest innlegget forstår jeg at ståltermos når en har selskap ikke er innafor, og trenger da oppgradering av hva kaffe skal serveres i. Nevnte jeg at blå er yndlings fargen min? ( har to tre andre yndlings farger og altså)
      Mvh Cecilie

    14. Jeg ønsker meg denne fordi jeg greide å lese OG forstå hele innlegget som du har skrevet på en kronglete, men flott dialekt! Og fordi på den jeg har spretter lokket fra hverandre og jeg glemmer alltid å ønske meg en ny til jul og bursdag ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg