Kaffikoppen, ett Famøst bilde og Kånå …

 

Jøje meg … Det va egentlig ganske mye å gjør på jobb idag … Stupfull bil på første lass, som vanlig, og jaggu meg blei det nesten fullt på tur nr to også … Tjera vena meg, tenkte eg for meg sjøl mens eg stressa mellom kundene, idag blir det seint heim …

Men … Plutselig så stod eg på terminalen igjen, bilen blei tømt for innhenting og eg gløtta opp på klokkå høgt opp unna taket …

Ti på halv tre … Neeei, det kan nå ikkje stemma … Men om det gjorde, så spurta eg for sikkerhets skyld ut fra jobb og kasta meg inn i privatbilen og satte kursen heimover. Ein halvtime på sofaen med ein god kopp kaffi, før sjølvaste Mini’en og bøtteballetten hans komme heim … Det e jaggu meg sjelden kost, sånn egentlig …

Slike øyeblikk bør definitivt nytast med andakt …

 

Eg rygga inn i carporten heima, og nynna forsåvidt på ein oppstemt poplåt eg har fått på hjernen idag … Blinding Lights av The Weeknd … Eg vett ikkje, men det e liksom ein sånn låt som lime seg fast inni topplokket, og refrenget går plutselig i repeat resten av dagen …

Så … I ett meir eller mindre muntert humør, trippa eg liksom ut av bilen og mot inngangsdørå …

Nett som Julie Andrews når hu spretter over landskapet, i Sound of Music, mens hu lykkelig synge om sin nyvunnede selvsikkerhet, eller nåke sånt …

Dåkke skjønne tegningen … 😀😀😀

 

Eg åpna dørå og blir på nanosekundet nappa ned fra “humørtoppen” av ei mildt sagt småilter Kåna …

– Altså … Når du tar bilder av meg i fremtidå, så får du fanken meg spør om godkjenning, før du legge det ut … Kvekke hu te, med to morske øyenbryn som lyste mot meg, av innestengt aggresjon …

– Øhh … E det greit eg bruke det bilde eg tok av deg idag morgens … Svara eg kjapt med mitt mest sjarmerande smil, i ett forsøk på å desarmera granaten og vær litt morsom, før den går av …

– Mi kjære flotte Kåna … Legge eg endå kjappare te, når eg ser at sjarmerande smil heilt klart ikkje va virksomt nok …

– Jo takk du … Men om du synas at eg e di flotte kjære Kåna, og har lyst te at hu fortsatt ska vær det, i overskuelig fremtid …

– Så får du fanken meg bruka bilder av meg, som forsåvidt e flotte og då …

– Punktum …

 

Note to self :

Å tenka et eit så smått koselig og småmorsomt morgen innlegg, akkompagnert av ei skulende Kåna i arbeidsklær, e ein god ide …

Det bør gjerna revurderast …

 

Heilt klart … For nå lukta det Boden lang vei … Uten tvil …

Jaja … Kaffien ska uansett nytast …

 

😱😱😱

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg