Litlajentå, make-up og Ein blomstrande eim av Davidoff..

Tjera vena meg..

Kånå sko avgårde i konfirmasjon idag så eg har blitt aleinapappa resten av dagen, Kånå stakk avgårde i 12:30 tiå.. Sånn nøyaktig sett, e eg bare ca halvannen time ut i detta prosjektet.. Og eg begynne å lura på om detta va godt nok gjennomtenkt..

For utfordringane har allerede stått i kø, som perler på ei snor..

Eg satt utforbi hos naboen når Kånå gjekk, han hadde tappa vann opp i bassenget som Kidsa bada og kosa seg i.. Det vrimla forsåvidt av ungar fra nabohusene rundt oss der, ei litå stund.. Før han fant ut at nå va det nok, og tømte bassenget for både ungar og vann..

Litlajentå og Mini’en hadde nærmast rana fryseboksen for is, og va på ein skikkelig opptur.. Sånn sukkerkick messigt..

 

Og når Han i Midten som hadde opplevd mye igår, og forsåvidt holdt på å fordøya gårsdagens aktiviteter.. Havna i ein liten “clinch” med Mini’en oppe i stuå, måtte eg bare avbryta kaffislaberaset ute med naboene.. Mini’en hadde “visstnok” løpt på kneet te Han i Midten, og fått seg ein liten trøkk seksten..

Når eg prøvde å nøsta litt meir i hendelsesforløpet, gjekk Han i Midten i lås og blei sendt på rommet..

Mini’en roa seg ganske kjapt, så det va heilt klart ikkje så gale som han først hadde gitt uttrykk for.. Itte ei litå stund med litt lett ettertanke på rommet, kom Han i Midten ner i stuå igjen og sa unnskyld.. De va forsåvidt nåke metta for sol og uteaktiviteter, så de sette seg fint ner for å se ein film..

Eg måtte forsåvidt letta litt på samvittigheten sjøl, og beklaga meg litt for kjeftingå på han, eg og.. Puhh.. Ein skogbrann avverga før det blei for gale..

 

Men som Bjørn Eidsvåg synge, “det kan bli bål av gamle glør”.. Og han utfordre meir eller mindre kvar millimeter av Fattern’s sjølbeherskelse idag.. Mildt sagt..

 

Eg tok meg ein liten innepause sjøl, og surfa litt på nettet.. Når Eldstemann kom og ga beskjed at han stakk ut på litt Pokemon jakt.. Heilt greit tenkte eg for meg sjøl, 1 mulig årsak te trøbbel ute av huset kan jo ikkje skada.. Men, eg hadde ikkje surfa lenge på nettet før eg syns det va fryktelig stille nere hos Litlajentå..

Og va det ikkje ein snek av parfyme som kom snikande opp trappå, mon tro..?

Eg reiste meg og jogga ner trappå og gikk inn på rommet hennas, og joda.. Her stod jo eimen av parfyme imot meg, og Litlajentå og nåken venninner flira imot meg.. Med dei mest rosa lippene eg har sett på lenge..

De hadde vært inne på badet og knabba sminkesakene te Kånå.. Herreguud…

 

Eg tok ifra de pyntesakene, og sendte de ut dørene.. Gudhjølpe meg, ska detta sminke og pynteri greiene begynna allerede.. ? .. Jaja, eg hadde ivertfall redda restene av sminkå te Kånå, skjønt eg håpa ikkje de har ødelagt ein av Kånå sine dyre lebestiftar nå..

Då ryke eg vel lukst i Bodå ikveld..

Og te alle mødre på feltet her så lura på koffår deiras små håpefulle, brer om seg med ein blomstrande eim av Davidoff dameparfyme.. Så e det min feil.. Og te oppfølgings spørsmålet, som heilt sikkert e om eg ikkje følge med.. Så e svaret joda, eg følge med..

Eg fulgte bare med på feil plass..

 

Men.. Det går seg sikkert te utover dagen..

Det e vel bare ein 4-5 timar igjen for Fatter’n i heimen, med “kvalitetstid” aleina sammen med Flokken..

Juhuu.. =D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg