Minigolf, Kånå og Hole in One …

 

Me måtte finna på nåke med Flokken meinte Kånå på lørdag, når vestlandsværet endelig viste seg fra den goa sidå, igjen. Det har jo vært ein begredelig Juli, med tanke på været. Me hadde planlagt å lufta teltet våras å dra på campingtur ei helg liksom, men det har været satt ein stoppar for, sånn enkelt og greit …

Det finnes ikkje dårlig vær, bare dårlige klær. Men, et slikt utsagn som me ofta bruka her på vestlandet, det teller ikkje når man snakka om telt-tur … I hvert fall ikkje med ein Flokk på fira og to småslitne foreldre …

Eg ser liksom ikkje føre meg at ville blitt nåke kos, med ei litå elv rennende gjennom teltet, dassvåte klær og birsure barn som ikkje vett ka de ska finna på. Mens man e forvist inn i et lite telt på tur. Då kan eg heller vær heima, spør du meg. Men igår, då stod solå høgt på himmelen og temperaturen va absolutt godkjent …

 

– Minigolf, kanskje ? Sa eg te Kånå, og tenkte at det kunne jo vær gøy. – Ja, det hørtes ikkje dumt ut. Svara hu … Og dermed så blei det Minigolf …

 

Dei to eldste ville heller sova. Eldstemann forstod eg godt, for han har vært på data-treff med noen kompiser, denna helgå. Men, Han i Midten på tolv år kunne jo godt vært med, istedet for å sløsa vekk godværet under dynå. Det gikk for så vidt som eg frykta, men hadde tenkt på forhånd. Guten blånekta og blei liggende i sengå, mens me tok småfolket i heimen med oss, og satte kursen mot Karmøy …

Minigolf banen ligger jo der. – Ska me spilla Minigolf her Pappa ? … Det e jo bare sauer og kyr her …Seie Litlajentå, mens me begynte å nærma oss stedet og passerte den eine gården, itte den andre.

– Jepp. Svara Kånå … – Det e best me passe oss mellom banene, så ikkje kyrnå komme å tar oss. Legger hun til. Litlajenta sitt andletet blir hvitt som et laken, mens Mini’en gispa høgt. – Eg nekta å gå ut av bilen, om det e sant. Svara Litlajentå. – Eg og. Legge Mini’en te. – Eg vil ikkje bli spist av ei ku. Fortsette han, nåke fortvila …

 

Jauda … Men, det gikk seg te. Det va ingen kyr å se i mils omkrets, når me kom ut å parkerte. Jaja, det va garantert ikkje sant, men det visste ikkje småfolket, sånn uansett …

 

Når det då både var kyr og høner inn på sjølve Minigolf banen, blei sjølsagt Litlajentå og Mini’en nåke betenkt. Men, det gikk seg te når de kjente at dyrene var av plastikk …

 

Kånå imponerte stort på den ene banen, og kylte golfballen ned på ett slag !!! … Hole in One … Fatter’n fikk så hatten passa, når han kun tok bildet, istedet for å filma … Fortærande og, for når eg filme så e som regel det galt, men når eg ikkje gjør det, så e det fanken meg feil då og … Jaja, mot normalt, sånn egentlig … Med tanke på at det ei Kåna det e snakk om …

 

Fatter’n på leit itte golfballen sin når han allerede på første hull, undervurderte kraften man burde bruke. Og havna langt inne i hekken …

 

Åsså, fant me raskt ut at det å holda litt avstand, når det var Mini’en sin tur, muligens ikkje var dumt …

 

Igjen, så gikk Fatter’n på ein styrkesmell, sneia gåså i bak kant og havna bak om et julatre …

 

Siste banen var knall kjekk … Mest fordi man måtte plukke ballen opp av vannet, om man tok litt for hardt i … Noe Mini’en gjorde te gagns, siden det sjølsagt var gøy å leka litt i vannet …

 

Her gikk eg jo nesten på ein smell. Men, heldigvis var det helst foran Mini’en hadde et litt stort utslag, på golfkøllen … Ellers, kunne det raskt blitt Tante Pappa …

 

Ein super lørdag, blei avslutta med ein mini-piknik ute på Visnes gruveområde. Kor småfolket kosa seg på lekeplassen, mens me foreldre nøt litt ro og fred på ein benk …

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg