Morgensol, bakgårdsterrassen og Nåken merksnodige Fargevalg.. Eller..??

 

Me va jo i barnadåp på søndagen i pinsen, men pinsehelgå blei jaggu meg brukt te andre ting enn barnedåp og.. For Kånå og eg hadde ein plan om å få ferdig det mesta av malejobb, som stod foran oss detta året i Mai.. Sånn at resten av sumaren forhåpentligvis kan brukast te rein og skjær nytelse, av sol, sumar og det gode liv.. Uten at man får dårlig samvittighet for arbeid som ikkje har blitt gjort.. Når man har hus så e det forsåvidt alltids nåke å gjera, men i år sko det mesta gjerast ferdig før sumaren.. Punktum..

Eg hadde forsåvidt ikkje heilt truå på at me sko klara detta, både med tanke på kor mye som sko gjerast, og ikkje minst om været ville spilla på lag med oss..

Men.. Gudhjølpe meg.. Været har jaggu meg vist seg fra si besta sida, Kånå og eg kom oss i siget og kveld og helger har blitt effektiv brukt, for å nå målet.. For all del, eg har littegrann malingsjobb ståande igjen på fremsiden av huset, men ikkje meir enn ei litå helgs arbeid.. Men, på baksiden og i bakgården, der e me rett og slett meir eller mindre ferdig.. Kun litt småputtel igjen.. Og det va akkurat denna sidå + terrassegulv og terrassevegger, som eg frykta ville sprenga heila målet våras i filler.. Men jaggu meg, så har me kommen i mål og ferdigstilt både husvegg, terrasssegulv og terrassevegger..

 

Himmel og hav, altså.. Så langt foran skjema trur eg aldri me har vært, med tanke på vedlikehold eller ferdigstillelse av prosjekter, i heimen..

Så, ikveld gir eg meg sjøl og Kånå ein liten klapp på skulderen, og feira med ei litå kalde ei..

 

Ha ein strålande onsdags kveld, Folkens.. Og kos dåkke med litt bilder under, kossen ein ubrukelig grusplass blei forvandla te ein super koselig uteplass.. Kanskje får nåken åndå øve seg, gjerna nåken tips og lignande.. Me e ihvertfall superfornøyd..

 

Planen først va ihvertfall å få ferdig ein treplatting..

 

Fundament blei laga og terrassebord blei lagt..

 

Kossen me sko forma terrasseveggene sleit me litt med å finna ut, men me ville ikkje ha stående kledning.. Løysningen blei liggende lekter, med fiberduk bak om.. For litt ekstra vindfang og mindre innsikt..

 

Terrassen i bakgården begynne å ta form..

 

For at det ikkje sko bli ein massiv vegg av lekter rundt heile terrassen, så dela eg det inn i seksjoner og laga nåken nisjer.. Smart, både med tanke på kapp, og ikkje minst så blei det fint.. Syns nå me ihvertfall..

 

Typisk Kånå.. Eg har ikkje kommen rundt med alle veggane, men hu har allerede begynt å pynta.. =D .. Se nede te høyre..

 

Planen med å fore igjen med lekter, va og fordi me ville skjule muren og baksiden av gjerde..

 

Snekkerstolen te far min, som han glemte igjen når me innreda loftet på huset ute på landet.. Eg kunne bare beholda den, sa han.. Sikkert arvå mi.. =D .. Men den e steikje god å sitta i, når man har fått jernteppe og må tenka litt.. Før man komme på ein løysning..

 

Nisjene blei te slutt laga av vannfast finerplater.. Lett å jobba med, og fine å sjå te.. Hverken meir eller mindre.. Og foreldrene mine sponsa oss med dei gamle hagamøblene sine.. Mor mi ville ha nye..

 

Så, har me kommen te pinsen i år.. Kånå har valgt ut farge, heilt uten min innblanding.. Sotgrå hette fargen, og malingen e oljebeis.. Blei meir eller mindre sjokkert når eg åpna boksen og begynte å mala…..

 

Nye potter og nåken planter blei handla inn.. Fortsatt nåke sjokka øve Kånå sitt fargevalg…..

 

Gudhjølpe meg.. Det va steikje mørkt, syns nå eg.. – Du må venta te den tørke.. formante Kånå meg om…

 

Syns fortsatt den e altfor mørk, men begynne å bli vant med den.. Den lysna jo litt itte et par dagar..

 

Så va det gulvet sin tur.. Fortsatt Kånå sitt fargevalg.. Meir fornøyd med denna.. Shimmergrå hette den fargen med terrassebeis.. Lika den mye bedre enn fargen på veggen.. Men, det blei ein nydelig kontrast, faktisk.. Må innrømma det.. Kanskje Kånå har litt peiling, alikavel.. Hmm…

 

Gulvet e tørt og møblene e på plass igjen.. Nå, må eg faktisk sei eg synast det blei knallbra.. Kudos te Kånå.. Heilt klart.. ;D

 

Hengeplanten eg fant på heilt eget initiativ e på plass igjen.. Kom mye meir te sin rett, med sotgrå bakgrunn.. Kudos te meg.. Hihi.. =D

 

Detta hjørna blei rett og slett bare lekkert.. Meget fornøyd.. Planen e å laga et lite tak av lekter, over hengeplanten.. Heilt sikkert et ynda område for edderkopper, men det kan jo gjerna vær grobunn for nok et edderkoppfobi lada innlegg.. Så la notå gå.. =D

 

Nei.. Om eg sko fått sagt det sjøl, så har det jaggu meg blitt ein fantastisk plass å kosa seg på i morgensolå, istedet for ei ubrukelig grushåla som ikkje blei brukt te anna enn å gro ugress.. Den sotgrå oljebeisen har rett og slett kommen te sin rett, sammen med det shimmergråa gulvet.. Rett og slett perfekt… Eller ka seie dåkke, Folkens… !?? =D =D
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg