Når man blir truffet av ein Moskusflokk

tired-dad-19645663

 

Idag, har eg vært så hinsides trøtt så eg nærmast ikkje kan huska eg har vært på lenge… Mini’en har itte å ha ligget på rom med oss i Danmark, dukka opp i midten nesten kvar natt, siå me kom heim…

Og å sova med Mini’en i midten…

Det e ingen spøk, mildt sagt… Plutselig kan du våkna av at han ligge med beinå øve hovudet på deg, man får ett trøkk seksten midt i solar plexus eller ein skikkelig skalle midt i pannen…

Burde jo fått risikotillegg på barnatrygdå pga han der, nærmast…

 

Så soving har det vært så som så med, den sista vekå… Og i dag toppa det seg skikkelig… Eg sko opp klokkå 0400 å kjøra morgenrutå…

Og det gjekk flott det…

Om eg bare ikkje hadde lagt meg igjen… Toskjen så eg e så sette eg klokkå 15 minutt fram, og våkna halvannen time seinare.. Ikkje akkurat det smartaste trekket i det sista…

Men Mini’en hadde ikkje kommen inn inatt da… Jippi..

 

Så eg suste alt for seint ut på jobb, itte å ha satt ny verdensrekord i påkledning, tannpuss og ein lett kattavask i ansiktet…

Fekk lasta varene og gjort jobben…

 

På sista leveringå kikka hu så jobba der lattermildt på meg, og lurte på om eg hadde hatt det travelt idag.. Eg lurte jo sjølsagt på kossen i alle dager hu kunne sjå det, eg hadde jo til og med rukket å dratt ei hånd gjennom håret…

Så det lå jo sånn noenlunde allright det…

Nei , eg måtte jo bare snu meg å kikka i speilet, så såg eg sikkert det, sa hu videre… Eg snudde meg, men såg fortsatt ikkje nåke grunnlag så kunne avsløra at eg hadde forsovet meg…

Så gjekk prossesoren ut av dvalemodus.. Og eg oppdaga at t-skjortå va på vrangå… Nåke så inn i granskauen og… På vrangå og bak fram…

God dag man økseskaft… Tenkte eg for meg sjøl…Med merkelappen hengande unna hakå…

Detta va jo super lekkert… Jaja, det e godt man kan by på seg sjøl, av og te…

 

Itte endt jobb kjørte eg heim, nærmast i koma… Og satt og svarte på litt mail, før resten av flokken dundra inn dørene så ein moskusflokk på flukt fra verdens undergang…

Det va omtrent så å gå 15 rundar med Mike Tyson i toppform, før de la seg…

Litlajentå i fyr og flamme, Mini’en kauka rundt så ein gjøk på paringsjakt og Han i Midten veksla på kim han fyrte opp…

Ei stund sprang de rundt på plenen, i full vannballong krig… Mini’en i bara bleiå, Litlajentå med ett sånt hettehåndkle og Han i Midten i bara boxeren… Mens de laga indianer lydar og slo på munnen med hendene…

Eg og Kånå bare kikka på kvarandre, før me rista synkront på hovudet… Me begynne egentlig å bli ganske vant med det…

 

Men nå e heile flokken parkert, Kånå sitte med laptopen i sitt sedvanliga sofahjørna, mens eg trur eg tar med meg ei god bok… Og jumpa i badekaret og tar meg ett varmt bad..

Egentid e gull verdt… Uansett om det kan virka feminint for andre..

Har man 2,3 eller fleire barn i Flokken sin… Drite man i ka omverdenen seie om kossen man utføre ett toalett besøk, spise ein hamburger eller ka musikk man høyre på…

Bare man får fred og ro… =D =D =D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg