Tosk … Eller dobbel-tosk … Rett og slett.

 

Eg sprang som ein ungkar under vårløsningen på jobb idag. Det va mye varer. På slike dager så slår ein slags automatikk inn i hjernebarken. Nu må det løpes for å rekka dagens gjøremål.

Sjølsagt, så treffe eg på to villfarne kyr som har lurt seg på feil sida av gjerde, når eg spant innover mot Hervik.

Det e jo heilt typisk når man har det travelt.

Så glemte eg ei henting på vei mot byen. Kor eg kjørte gamlevegen til Aksdal fra Tysværvåg, bare for å hente denne ordren på Padlene.

Det va nett før eg slo på meg ein sjølpåført Donald kul, når eg oppdaga fadesen.

 

«Tosk» Sa eg te meg sjøl, men gjorde meg ferdig der eg va, før eg rulla tebake for å ordna opp.

På ein måte, så va det litt flaks i uflaksen også. For på Optimera, fant eg ut at den eina eskå va te Optimal, og ikkje Optimera … Jiiizus …

 

«Dobbel-Tosk» Tenkte eg for meg sjøl, og måtte ein ekstra tur innom Grinde også.

Fartsgrenser blei så smått utfordra resten av dagen, der tyttebærbilen eg kjøre, spant rundt i distriktet å leverte varer så ildspruten nærmast stod ut av eksosrøret.

Minst ein halvtime på øvetid, så va eg kommen på rett spor, eg hadde ordna opp i glemte fadeser og suste mot byen igjen.

«Puuh, detta går akkurat detta»

Tenkte eg for meg sjøl, når eg passerte Toskatjønnet.

 

Før eg nok ein gang måtte slå flathånda i pannen, og innsjå at nok ein smell va et faktum.

Ingen skulle jo hentas på skulen idag.

Det e jo planleggingsdag.

Himmel og hav, altså …

All løpingen idag, som nærmast hadde dratt ein saftig gangsperr på både lår og leggane te Fatter’n, den hadde fanken meg vært heilt fånyttes.

 

Jaja …

E det nå først mandag, så e det mandag … Slik e det vel bare …

Skikkelig blåmandag …

Av og te, så lura eg på kossen eg klara å få te alt eg sysla på med, uten at det går verre enn det gjør.

Sånn egentlig …

 

Men, e man Fatter’n med hovudet unna armen, så e man vel bare det …

Go mandag, Folkens … Her i fra og ut. Så kan det nok bare gå ein vei …

Håpa eg …

 

🙈🙈😂😂👍

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg