Vidar Stueland, eg og Yuma Sun – Sympatiske karar…

14022255_592496327616135_3600448255735141139_n

 

Då va ei heidundrande “voksenhelg” over, med ett smell.. Kor me voksne i familien har fått slått ut håret og kosa oss skikkelig.. Med nesten barnafri, konsertar og litt godt i glasset..

Det e ikkje så ofta me har mulighet te sånne utskeielser sammen, eg og Kånå..

Men denna helgå på Aibel si kulturhelg i Sildajazzen, har blitt ein årlige tradisjon.. Kor me får kosa oss ilag og hatt litt kvalitets tid sammen…

 

Itte eit litt lite gjennomtenkt innlegg igår, kor Tantå te Kånå gjerna kom “bittelitt” uheldigt fram på ett bilde…

Tikka det inn nåken skumle meldingar fra samma damå utpå lørdagen, på messengern…

Se egentlig kulminerte i ein liten trussel om at det muligens ikkje kom te å vær heilt umuligt at det gjerna va ett oppslag i lokalaviså, på mandag.. Om funn av ein lokal bloggar i Smedasundet…

Så eg kikke meg litt ekstra øve skuldrene på lørdags kvelden, så ikkje Tantå te Kånå gjorde alvor av trusselen sin… Men det gjekk bra..

Eg trur hu syns det va litt stas og… =D

 

Men det va ein fantastisk kveld… Med strålande band, kjekke folk og ikkje minst ein strålande opplagt hoved attraksjon i Vidar Stueland

Så i år hadde fått strålande artister, te å varma opp publikum for seg…

Eg nevne HighasaKite, Sandra Lyng Haugen og te slutt men absolutt ikkje sist… Yuma Sun...

 

20160814_004757
Trekkplasteret og sjølvaste “The Man” – Vidar Stueland…

 

20160814_000430

20160813_223356

20160813_235105

 

Yuma Sun, nåken steingalne meir eller mindre lokale guttar… Gudhjølpe meg for ett show dei dro igang.. Med tonane fra Darude og Sandstorm te intro musikk… Så va så langt ifra deiras musikalske uttrykk man egentlig kan komma…

Fra første tone, så blåste de publikum av banen, med ein fandenivolsk opptreden…

 

Det e ikkje så ofta eg blir blåst av banen av ett band, så man ikkje har høyrt om på forhånd.. Og har absolutt ingen forventningar hverken den eine eller andre veien… Så e det så sinnsykt gøy når man får sånne musikalske opplevelsar..

Westernrock, drivende ørkenrock og dommedagsrock e noen av ordene så blir brukt i anmeldelser av Yuma Sun, og eg har ingen problem å stilla meg bak dei…

Når de på toppen av sitt strålande musikalske utrykk, levere eit fyrverkeri av ein sceneopptreden… Kor vokalisten allerede i første sang, e på vandring på bordene blant publikum …

Mens an øse ut av seg den eina strofå itte den andra, marinert med ein fortvilelse og desperasjon så suge deg inn i sangens univers..

Litt lenger ut i konserten e gitaristen på vandring på bordene, mens gitaren lira ut av seg det eina skitna gitarriffet itte det andra…

Gitarriff så kan få djevler til å danse…

 

Eg blei så begeistra for detta bandet, at når me fekk vær med Svoger min “Backstage” i slutten av kvelden.. Og blei sittande rundt samma bordet, så dei her karane i Yuma Sun…

Hold eg jo nesten på å glemma at Sandra Lyng Haugen satt der, og…

Og klarte bare såvidt å få sneket te meg ett bilde av meg og hu… Te gnistrande blikk i fra Kånå.. Men hu må nå bare roa seg… Hu har jo elga seg inn på både Alejandro Fuentes og Morten Abel tidligare år, og latt seg avbilda…

Så akkurat detta syns eg nå at ikkje va meir enn eg burde få lov te… Hjølpe meg…

Sjølvaste Sandra Lyng Haugen, vettu.. =D

20160814_013434

 

Men me satt altså rundt bordet med dei her karane i fra Yuma Sun... Så ikkje bare e strålande musikarar, men jaggu meg steikje kjekke karar og…

Den eine galnare enn den andre…

Tjera vena meg…

Men de va nåken sympatiske karar da, det ska de ha…

 

20160814_020111
Jysla merkeligt… Det såg absolutt ikkje så uklart ut det bildet igår, når det blei tatt… =D

 

Så, rett og slett så har det vært ei strålande helg… Men nå ska det bli godt å legga seg i normale tid ikveld ..

Og rusla avgårde på jobb, imorgen ..

Kjenne eg…

 

Det tar på å vær på topp…. =D

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg