Ein Sykkeltur te Kiwi, Fest på Aibel og Nogo Attåt…

20160813_145246

 

Kånå ville ha Taco og bilen vår står hos bror min i byen.. Så kim så måtte ut på ein liten sykkeltur te Kiwi og handla kjøttdeig, lefser og salat.. Det va meg..

Men, ka gjør man ikkje for Kånå…

Om detta va ei gjennomtenkt greia e eg litt meir usikker på.. Me hadde tross alt vært på galeien igår.. Meir eller mindre..

 

På vei ner te Kiwi’en gjekk det strålande, då va det jo bare nerøvebakke.. Heim turen va verre… Mye verre..

Og te alle se ikkje har vært ute og sykla på ei stund, og plutseligt får ett innfall av at detta har de lyst å foreviga på ett bilde… Så vil eg anbefala å stoppa, for å ta bilde…

Nåke ringeklokkå på sykkelen min, heilt sikkert e enige i… Og kneet mitt…

Men eg fekk ein fin blomst te pynt på styret da, itte ein liten digresjon i utmarkå… Foruten ett ømt kne, ei oppskrapt ringeklokka og ein smule såra stolthet.. Gjekk det bra..

Det viktigaste va heilt klart, at ingen såg meg…

 

På heimturen, hadde eg vært såpassa framsynt at eg hadde planlagt ein liten pit stop.. Eg e vel forsåvidt klar øve mine begrensningar, mine helsemessige begrensningar..

Spesielt siden det va dagen derpå og..

Så når eg parkerte sykkelen, på dette godt planlagde stedet… Og fant fram Cola Zero boksen eg sko kosa meg med, va gleden stor… Når eg fant ut at den lå igjen, utenfor Kiwi’en…

Fortærande og, der hadde eg gleda meg i den laaanga motebakken, te å kosa meg med denna boksen før den sista, versta og brattaste bakken…

 

Jaja… Men me hadde det skoi igår da… Ivertfall Kånå.. Eg kom aldri heilt i “form”, for eg va nåke sleten itte ein langtur te Egersund, på jobb…

Eg hadde egentlig ikkje gjort annet enn å kjøra ein trekasse te Egersund… Bytta innholdet, se kunden gjorde sjøl.. For så og kjøra heim igjen… Men man blir faktisk sleten av å sitta og konsentrera seg, mil etter mil…

Så eg fekk bare ikkje opp dampen igår…

Men det gjorde sikkert ingenting… Det va nok av andre så ikkje hadde problemer med det…

 

Og den eine itte den andre ville absolutt væra med på denna her “berømte” bloggen… =D

” Kom igjen då Frode, ta bilde av oss då… Kom det i fra nesten alle kanter.. Fra familie og venner rundt bordet…

Og eg knipsa nå ett par og, man vett aldri når man får ett inspirerande øyeblikk.. Og då e det gjerna greit å ha ett bilde så passa, te å illustrera situasjonen…

Og så blir det jo ein del, så aldri komme te å bli publisert.. Siå den andre parten eg har tatt bilde av, gjerna ikkje kommer heilt godt ut av det… Ja, rett og slett ett litt uheldigt bilde…

F.eks dei her……

 

20160812_231007

Tantå te Kånå, heilt klart miljøskadd fra jobb… Med maen Svein Thomas… (Pleie forsåvidt å vær omvendt, egentlig)

20160812_225312

Ellår Hugo “PrisonBreak” Wee… Så meinte an ligna på han i PrisonBreak her… Ikkje vett eg heilt kim i PrisonBreak an meinte .. Men men..

20160812_225149

Åsså har man jo datterå te Tantå te Kånå, Benedicte… Te venstre her, og venninnå te høyre.. Jaja, va jo ikkje heilt gale det da..

20160812_214231

For all del, må jo ta med meg sjøl og… I ein ikkje altfor god kameravinkel… Eller kanskje man bare må innsjå at man må begynna å trena litt… Starta forsåvidt idag, med sykkelturen te Kiwi..

Kånå e jo strålande, som alltid..

20160812_230501

Svein Thomas, maen te Tantå te Kånå igjen… Eg har ett te og, men det fekk eg ikkje lov te å bruka.. Fra mye seinare på kvelden, ja, heilt te slutt.. Egentlig..

20160812_214207

Kånå te Hovedattraksjonen og det stora trakkplasteret te heila festivasen, Vidar Stueland.. Jaja, hu Borgny kom nå absolutt ikkje gale i fra det… Va gjerna verre med Svigermor og svigerinnå mi, te høyre der… =D ..

20160812_231229

Min kjære svoger, bror te Kånå… Så såg ut se han hadde drukket 15 Red Bull på styrten i går…. Heilt i fyr og flamme vettu… Galnaste eg har sett…

Høydepunktet va når an hoppa opp på benken for å dansa, og fekk beskjed av svigerfar om å komma seg ner… Men i beste lya far sin stil, sjølsagt ikkje gjorde det… Men når ein vakt på størrelse med HeMan kom, med ett mildt sagt strengt ansikt… Og kommanderte han ner, gjekk det fort..

Godt og sjå at svigerfar egentlig ikkje har nåke meir kustus på flokken sin, enn eg har.. =D

Nei, det e ikkje alt man kan publisera… Heilt klart… Men gud kor kjekt me har det, på denna årliga tradisjonelle festen, på fritids senteret te Aibel…

Nå e det snart avgårde og ut på galeien igjen..

Så får me satsa på at storformen sitte i sikringsboksen idag…

Kjekt blir det uansett… Og det e som i fjor , og årå før… Fantastisk artister så tar seg av Pause Underholdningen…

Når Vidar e nødt te å ha seg litt styrkedrikk og menga seg med “Fansen”, som den publikumsvennlige artisten han e…

Ha ein strålande lørdag, uansett ka du finne på…

Det har ivertfall eg planer om.. =D

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg