Dyr Du Skulle Ønske Ikke Fantes ….

Dansommer

Innlegg i samarbeid med Dansommer

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 103

Gårsdagen blei brukt te å landa litt, rett og slett få litt orden på kaoset.. Eller ivertfall satt kaoset sånn noenlunde i system..

Det e ikkje bare fryd å gammen å vær på tur med 4 spinnville ungar.. Man blir nesten tappa for krefter kvar dag, sjøl om man e på ferie… Nesten meir når man e på ferie, enn når man e heima..

Det har ivertfall vært sånn for oss, så me har jo opparbeida oss litt rutine og har visse ting me vett kossen me ska løysa..

Men det kjekka me ferie e jo at ingenting blir som man trur, det e alltid noen uforutsette ting man aldri kan planlegga for.. Ting man ikkje heilt hadde sett føre seg..

Derfor meina eg me ska planlegga minst mulig, men ta visse forhåndsregler istede..

F.eks kunne me ikkje vita at det allerede va “leigeboere” her på sumar huset, før me kom.. Me kom ut for nåke lignande for 2 år si, nede i Nordborg når me leigde hus der..

Der va det svalereir overalt…

Med ei herlige Litlajenta på 3 år den gangen, se va øve gjennomsnittet pratesjuk… Og ikkje kunne sei F, foran visse vokaler.. Istede blei de te P…. Så va det skikkelig morosamt ja…

Fuglereir, sommarfugl og fugleungar blei jo heilt feil… Spesielt når hu hjalp Eldstemann med å fanga sommarfugler, og sprang rundt og ropte sommar…. Ja, nettopp… Det blei litt flaut, på ein måte…

 

 

Men i år va det heilt andre ting, me heilt uforutsett kom ut for… Nemlig Edderkopper…

I bunn og grunn ikkje akkurat det størsta problemet i verden, sånn isolert sett… Men når de samla seg i flokk så blir det nåke aent…

Gud hjølpe meg…

Det satt ein “liten” Eddy, rundtomringfallera overalt, og kikka forveten ner på oss…


Eg e ikkje akkurat så ufattelig glad i dei her småkrypå, og når de va såpassa store i størrelsen at Eldstemann heller ikkje ville ta i de…

Så forstod eg at her må me gå hardare te verks..

For all del, eg ser jo fordelen med at de e her… For de tar jo meir eller mindre knekken på alt aent så e av småkryp her… Men det holde at de gjør det utforbi… Liksom…

Eg gjekk ivertfall amok med støvsugaren her i går… Og renska heila huset, 2 ganger…. For alt eg kunne finna av dei her ufyselige skapningane…. Nåken va faderina meg svære se 5 kroningar …

 

Kånå gjekk bare å rista på hovudet av meg… Men itte ett toalett besøk med ett påfølgande skrik, blei eg hyra inn med støvsugaren inn på badet…

Lika øve hovudet hennas, hang ein durabelige 7 beint peruviansk sugeedderkopp, se leve av hjernen te mennesker… Rett og slett livsfarlige under rette omstendighetane…

Det va ivertfall det Eldstemann hadde sagt te na, før hu skreik…

Eg holdt på å detta om av latter når hu forklarte ka det va… Og Eldstemann lå på golvet i latterkrampe ute i gangen… Eg og han har jo lest Dr. Proktor bøkene, av Jo Nesbø.. Kor akkurat denna her 7 beinte peruvianske sugeedderkoppen dukka opp …

I bokå Bulle hadde fått av bestefaren, nemlig D.D.S.Ø.I.F…. Dyr Du Skulle Ønske Ikke Fantes

Jaja, han gjekk rett i støvsugar posen han og…

Ittepå gjekk Kånå amok med støvsugaren på terrassen i 2 etg… Så va meir eller mindre bedekt med spindelvev…

 

2016-07-31 Danmark 2016 dag 1 018

Når det va noenlunde orden på kaoset og Eddisane va tatt hånd om, fant med ut at me sko leita opp ei dugande strand… Så Flokken fekk kjølt seg litt ner…

Først gjekk me litt rundt her i distriktet med sumar huset, men her va det bara siv og myraland… Så langt auga kunne sjå…

Så me stua flokken i bilen, og suste avgårde på leit… Destinasjonen va Hvide Sande, rett vest for oss… Men me måtte kjøra inn te Ringkøbing, så ta mot Søndervig og når me kom der te tok me te venstre rett mot Hvide Sande…

Ein liten fiskerlandsby, så langt vest man komme i Danmark, meir eller mindre …

Eg lar bildene tala for seg, om det va ein suksess…

So long, for today…. Eg høyre rykter om at ei kalde ei..

Rope på meg nere fra kjøleskapet…

På gensyn… =D

Litt bildedryss fra Hvide Sande…

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 102

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 177

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 130

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 136

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 175

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 176

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 183

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 189

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 213

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 216

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 240

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 243

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 345

Dansommer

 

Innlegg i samarbeid med Dansommer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg