Ein morsdag, Svigers og Broen..

Svigerfar, fra ein tidligare tur i syden.. =D

Me har vært hos Svigers idag på kaffi og kaker og feira litt morsdag, siden de kom heim fra syden igår, så va det kjekt å hilsa på de.. Me har jo ikkje sett de på 3 uker så kidsa gleda seg skikkelig, te å hilsa på Besse og Mormor.. Eg og, forsåvidt.. Det e alltid trivelig å hilsa på Svigers og spisa litt kaker og drikka ein kopp kaffi, samt få ett lite resyme av turen deiras og gjerna kikka litt på bilder.. Det e eg fant ut rett før me sko gå, det va jo att Liverpool kampen sko gå av stabelen, når me va der..

Tjera vena meg.. Eg hadde jo litt lyst å få den med meg og, nå som United gjekk på ett forsmedelig tap, og med seier kunne me enda opp bare 2 poeng bak de..

Jaja, først måtte me jo komma oss ut av heimen, og inn i bilen, nåke som alltid kan væra ein liten utfordring, mildt sagt.. Han i Midten komme jo dinglande ner trappene når han finne det for godt, Mini’en sko ha med halva lekearsenalet sitt og Litlajentå visste ikkje ka hu sko ha på seg.. Eldstemann e som regel bankers, der han står som ett skolelys, og venta på at dei andre i Flokken ska bli klar.. Men, me fikk det te idag og..

 

” Skjønt, me gjekk igjen på ein liten smell, og glemte gjengen aleina i bilen nåken sekund.. Men, Kånå tok seg kjapt inn og kasta seg inn på si sida, før det utarta seg..

 

Når me kom fram va det litt kos og klem når me trødde inn dørene, før eg rett og slett lurte på kor Svigermor hadde gjort av Svigerfar.. Det såg jo ut som hu hadde dratt med seg heim ein “Juan Carlos” fra Kanariøyene, istedet for vår kjære Svigerfar.. Men, det va jo bare ein nåke brunsvidd versjon av Svigerfar som stod der nere i gangen, som heilt klart hadde utnytta soltimane der nere i varmen, så brune som han hadde blitt..

Me rusla sammen opp i stuå og satte oss, kidsa fordelte seg rundtomkring og Svigermor for nå rundt å svinsa.. Nett som Kånå pleie å gjør heima.. Eplet falle nok ikkje langt fra stammen..

Itte ei stund kom Søster te Kånå med boller og ei lekker kaka, og me blei plassert rundt bordet.. Kampen hadde nettopp begynt så eg hadde lurt mobilen ner i fanget, og skrudd av lyden.. Men, sjølsagt klarte Eldstemann å røpa heile planen min, der han såg mobilen som lå på fanget mitt og spurte ka eg holdt på med.. Det va sikkert lika godt.. Det hadde heilt klart sett nåke dumt ut, å sitta og kikka ner i sitt eget fang, ved spisebordet..

 

” Kånå bare rista på hovudet og sendte meg ett oppgitt blikk, før hu vendte oppmerksomheten vekk fra meg igjen..

 

Sist helg, når me va hos mine foreldre på kaffi og kaker, så hadde dei to minste begynt å styra med hyttelaging av teppene te mor mi.. Og det samma begynte de med hos Svigers idag og.. Nåke som forsåvidt gikk greit i starten, men så begynte det sjølsagt å bli uenighet om teppene.. Og itte ei stund va det full baluba.. Mini’en va sikkert trøtt som ett bybud og blei ganske så sutrete.. Litlajentå va ikkje akkurat smørblide hu heller, så te slutt skar det seg heilt..

Eg og Svigerfar pakka vekk teppene, før eg tok med meg Mini’en ner i kjellerstuå.. De hadde jo fyrt som ett uvær oppe i stuå, så Mini’en va mildt sagt rød i toppen.. Forsåvidt sikkert både av varmen og av sinne..

Men, itte nåken minuttar nere i kjellerstuå og litt saft fra Svigermor, så gjekk det seg te.. Kakå som Søster te Kånå hadde baka falt og i smak hos Mini’en, ei lekker kaka pynta så flott at eg nesten ikkje turte åpna den.. Egentlig så va det jo Svigermor som sko få førsta stykket, siå det va morsdag.. Men, Søster te Kånå sa at eg lika godt kunne begynna, Svigermor for jo rundt å svinsa når alle hadde satt seg, så eg gjorde jo som hu sa..

 

” Sjølsagt te stor glede for Svigerfar som igjen fant ein god grunn, te å mobba meg litt igjen.. Og gratulerte meg sjølsagt med morsdagen, den fjotten..

 

Heldigvis så sa nå Søster te Kånå ifra at hu hadde gitt meg klarsignal, istedet for å la meg henga der ute på vingen.. Som han tosken som åpna morsdagskakå før Svigermor.. Tjera vena meg.. Nå ska eg vel få høyra det i fleire månader og, vil eg tru.. Jaja, Liverpool vant ihvertfall kampen, og Han i Midten blei igjen for øvenatting hos Svigers.. Så litt får eg vel tåla av mobbing fremover.. Og når klokkå nærma seg 20:00 pakka me kidsa i bilen, og satte kursen heimover..

Me hadde ikkje kjørt meir enn i ett par minutt, før Mini’en kauka ut at han måtte tissa..

Kånå ga klar beskjed om at han fikk holda seg te me kom heim, men eg hadde gått på ein smell på lørdag, når me kjørte Eldstemann på besøk te ein kompis.. Då hadde Mini’en kommen med samme beskjed på veien heim, og eg ga samme beskjed te guten som Kånå gjorde nå.. Men endte opp med ein illsint gut og ei fortvila Litlajenta, når eg hadde vært ein kjapp tur innom nærbutikken og handla pomme frites og pølser, mens Mini’en tissa på seg, barnasetet og bilen..

 

” Litlajentå va ikkje akkurat nådige øve min manglande dømmekraft den dagen, og minna meg sjølsagt på akkurat det, nå når Mini’en måtte tissa igjen..

 

– Du huska ka som skjedde igår, pappa.. Når du gjekk på butikken.. Sa hu, med strengt tonefall..

– Jaja, eg gjør det.. Svara eg resignert men fattet, og kjørte inn te sidå og tok guten ut så han kunne tømma tanken..

 

Det gjekk fint denna gangen, og me kom oss heim og fikk kidsa i seng.. Før me landa på sofaen og satte på serien som me har fått dillå på, den som sikkert nesten alle har sett før, Broen..

Eg og Kånå e kommen te slutten av sesong 2 nå..

Så nå e det kos i sofaen og dei siste 2 episodane av Broen som står på tapetet, før det e leggetid.. Eg kan godt forstå at man blir avhengig av denna serien her, så spennande som dei sesongene me har sett te nå har vært..

Så gode kvelden, folkens.. =D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg