Frokost på sengå… Og sodoma på Kjøkken…

maxresdefault

 

Itte full gass med flokken idag morgens, mens Kånå sov si søta skjønnhets søvn… Kom me på ein ide… Me sko laga frokost på sengå te na…

Det skjer jo bare ein gang i året, stort sett… Og som oftast på Morsdagen…

Det va ikkje Morsdag idag…  Men, for ein gangs skyld, kunne vel eg og prøva å imponera  =D

 

Eg kom på ein status på Facebook eg leste, for mange år siå.. Kor Kånå i huset hadde laga nåken flotte speil egg, i forskjellige figurar … Med bruk av Kakemenn former..

 

Detta måtte eg gjør ein gang, tenkte eg for meg sjøl…

Og så, ca 4-5 år ittepå i beste mannfolk stil (me rir som sagt ikkje alltid, den dagen me sala) … Så sette me igang… Eg fant jo sjølsagt ikkje detta innlegget igjen, kor det va beskrevet kossen me sko gjør…

Men hjølpe meg… Kor vanskelig kan det vara da…

 

Joda… Me fant fort ut at det va nåke verre enn me hadde trudd…

 

Dei tri første forsøkene enda i nåken forbrente kullrester av nåken egg…

Note to self : Ikkje bruk “Boost” funksjonen når me laga speilegg… Spesielt ikkje når me ska te me avanserte metoder…

 

Fjerda forsøket begynte å ligna på nåke, men når me sko snu detta her greiene… Løyste heila greiå seg opp i 1000 bitar… Og alt rant utøve i steikeplatå…

Forbaska greier, altså… Seie Litlajentå…

Baska geier… Kommentere ekkoet hennas… Mini’en…

 

Men sjølsagt gir me ikkje opp… Me senke temp’en litt te… Og tenkje at nå ska me bare la det stå te… Litlajentå komme med ein aldeles strålande ide…

Pappa, bare snu heila formen uten å ta an av… Seie hu…

Ja… nu fommå… ikke ta av… Komme det i fra ekkoet…

 

Eg gjør se Litlajentå seie … Spenningen stige når eg lura steikespaden unna formen… Mini’en formeligt sitra av fryd, for om detta går bra…. Litlajentå likeså…

Forsiktigt pappa, åsså snu an fort… Det gjør mamma når hu steike egg… Formana hu videre…

Siktigt pappa…. Mamma gjør når hu nuuuur…. Kauka ekkoet ivrigt…

 

Formen blir snudd raskare enn Lucky Luke trekke…

Det gjekk… Ingenting flyte utøve… Formen e fast og fin….

Det ryke som ein bråte brann… Me slukke nåke av det med rapsolje.. Før det auka i omfang…

 

Tjera vena meg…

 

Litlajentå begynne å bli bekymra for Brannvarslaren…

Skru viftå på fullt før det pipe, pappa… Kommandere hu…

Viffå sku fullt, pappa… Ikke pipa… Ekkoet lika ikkje brannvarslaren..

 

Som sagt så gjort… Røyksøylå stige te vers, og inn i viftå… Formen ser fortsatt bra ut… Når an komme te syne igjen..

Eg trur an e ferdig nå… Litlajentå står med armana planta i sidå…  Eg får Deja Vu, og ser på Kåneklonå… Men gjør se hu seie…

Fædig nå, eg tur… gjentar Mini’en gebrokkent..

 

Me tar an av og legge an på tallerken… Det ser slettes ikkje gale ut… Me tar ein kniv og går rundt formå, så speilegget løsna fra formen… Og løfta forsiktigt formå av…

Og der ….

Midt på tallerken….

Ligge ett speilegg…. Forma som ett perfekt hjarta…

IMG_05811

Mission completed… ‘

Og ei kryss i taket i fra Kånå, når hu får herligheten servert i sengå….

 

Herligt å starta helgå på pluss sidå… For eingangs skyld…

 

Spesielt med tanke på kossen kjøkkenet ser ut, itte prosjekt “Hjerte Speilegg”

😀  😀  😀

1 kommentar
    1. Tilbaketråkk: coool-shop

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg