Helter av Dårlig Timing…

Så va det jaggu meg lørdag igjen og i motsetning te forrige uka, så har denna nærmast gått unna som ein tyfon.. Eg hadde egentlig ein overordna plan om å vær ganske så aktiv denna ukå sånn bloggmessig, men som alt anna i detta huset.. Så blir ingenting akkurat som man hadde planlagt.. Mildt sagt.. Det komme stort sett ett eller anna uforutsett i veien og forkludre planene våras.. Eller, ivertfall mine..

Mandag gikk greit, forsåvidt tirsdagen og.. Men derifra og ut så datt eg mellom 2 stolar og mista totalt fokus, på det som va den overordna planen..

For mandags ittemiddag når eg va ferdig på jobb endte eg opp aleina med kidsa når Kånå stakk på shopping med Svigermor.. Den har eg allerede dokumentert så eg ska ikkje rippa opp i den.. Tirsdagen blei ein skikkelig sløvedag siå eg va totalt utkjørt når eg kom heim.. Men akkurat det hindra ikkje Kånå i å gå og gneldra som ei skravlekjerring om alt eg kunne gjør, som ikkje va blitt gjort..

 

[perfect_quotes id=”6043″]

 

Man kan vel ikkje sei anna enn at neste ittemiddag, den blei tilbringt ute i bakgården, mens eg ferdigstilte terrassen.. Kånå va ikkje videre imponert øve løysningen eg valgte kvelden før.. Så hu stakk te naboen for litt slabberas med Kånene i gatå, med klar beskjed at om eg ikkje va ferdig te hu kom heim.. Så lå liggeunderlag og sovepose klar i Bodå.. Så då røyk jo den kvelden og då..

Mini’en som eg trudde sov, kom sjølsagt plutselig ut i pysjen og sko hjelpa te.. Tjera vena meg.. Det nytta jo ikkje å forklara han ka som stod på spill.. Men, itte å ha laga ett “fly” te han, av nåken overskudds lekter.. Så gjekk han heldigvis fornøyd å la seg..

Og eg va ca i ruta te å få gjør meg ferdig, før kjeftesmellå kom heim.. Det e merksnodigt og egentlig kossen Kåner plutselig kan finna det for godt, å klaga på alt mellom himmel og jord.. Og ikkje bare ein ting liksom, neida.. Då tar de for seg heila listå man har av synder i heimen, den langa listå av gjøremål man te stadighet utsette.. Og som sjølsagt derfor aldri blir mindre..

Men nå kan eg stryka terrassen fra listå.. Eg slapp ivertfall å overnatta i bodå.. Det e bare litt sånn “siste finish” greier igjen..

 

Så kom torsdagen.. Ein jobbdag av sjeldent kaliber som virkelig gjorde innhogg i energilageret, kor eg nærmast krøyp inn dørå heima, itte jobb.. Eg fikk ein liten delikatesse middag av Kånå, pølsa i brød.. Før hu sendte meg lukst avgårde te Gismarvik for å henta ei seng hu hadde kjøpt på Facebook.. Hu e blitt ein racer på å selge ting på dei her salgssidene.. Men e lika flink te å la gevinsten få bein å gå på..

For all del, me trengte ei ny seng i heimen.. Siden Mini’en forsåvidt hadde vokst ut av si, og sko arva Litlajentå si.. Mens Kånå hadde handla ei ny te Litlajentå.. Ei Ikea seng.. Som sjølsagt va demontert..

Heldigvis ikkje hela sengå, men nok te at eg reiv meg frustrert i håret, når den sko settast sammen igjen heima.. Sengabunnen som eg trudde va ein sånn vanlig sengabunn, va istedet ett infernalsk uforståelig system av lause planker.. Nåken sko skruast fast, andre bare pluggast ner i rammå med nåken pluggar.. Det va ikkje stort anna å sei enn at eg va i totalt villrede på kossen detta her sko vær..

 

[perfect_quotes id=”6044″]

 

Kånå rusla ut av rommet med ei oppgitt grimasa om kjeften, men når eg høyrte hu hadde kommen seg opp i stuå igjen.. Så fiska eg opp min egen mobil, skrudde av lyden og leita meg fram te denna her videoen Kånå hadde funnet.. Sko det væra noe håp om å få denna hersens sengå klar te leggetid, så va det bare å bita i det sura eple og juksa litt.. Men det trenge jo ikkje Kånå vita.. Hu trenge vel ikkje vita alt.. Ingenting e verre enn når man oppdage at man har tatt feil, og gjerna Kånå hadde rett..

Men som den sedvanlige helten av dårlig timing som eg e, så merka ikkje eg Litlajentå så sneik seg inn bak meg.. Og sjølsagt kauka ut så heila huset høyrte na..

– Måtte du se på den videoen alikavel, pappa.. !!??

Eg kikka resignert og nåke småirritert på Litlajentå, som svara med å legga armane ut te kvar sia mens hu løfta skuldrene opp unna øyre.. Ka då da, liksom.. Før hu flirte.. Jack Nicholson fliret.. Og sprang opp trappå te mor si.. Eg høyrte Kånå som klukka ein sjøltilfreds latter der oppe på kjøkken, mens Litla”trollet” trampa opp trappå..

 

[perfect_quotes id=”6049″]

 

Men, eg fikk nå satt sammen denna her sengabunnen te slutt.. Det va jo ei sånn uttrekks seng, som kunne bli dobbelt så stor.. Derfor detta innvikla planka styret..

 

Eg hadde nærmast ikkje fått sammen denna her sengabunnen, før Kånå fant det for godt å forlata heimen igjen.. Hu sko henta Eldstemann, handla inn te helgå og stikka ein tur innom foreldrene sine.. Eg rakk ikkje å protestera eingang, før hu skvatt ut dørå i ein fart.. Jippi, eg hadde vunnet vinnarloddet denna kvelden og.. Eg måtte setta meg litt i trappå, når ei mitraljøsa av euforiske lykkeilingar skaut fart gjennom kroppen..

 

[perfect_quotes id=”6046″]

 

Omtrent alt va galt.. Uansett.. Kveldsmaten va feil, plutselig lika han ikkje kvitost meir.. Eller, det va jo brunost han ville ha.. Når han fikk melkå han hadde masa om, så ville han ha saft.. Og sånn fortsatte det, heilt te me lå totalt utslitt i sengå hans og leste bok.. Eg trur eg sovna først.. Eg huska ikkje.. Kånå kom ivertfall heim og fant meg snorkande i sengå te Mini’en, dandert med ein haug bilar på magen, og Mini’en sovande søtt ved siden av meg.. Mens Litlajentå satt og såg på film i den nya sengå si..

Klokkå va kvart over leggetid for lengst, så eg fikk ikkje akkurat plusspoeng for eskepadene te Litlajentå.. Men gjekk vel omtrent i null siå sengå hennas ivertfall va ferdig..

 

Så.. Detta får bli ett lite oppklaringsinnlegg, om koffår eg muligens har vært nåke meir fraværande enn eg hadde tenkt.. Og har pøst ut med litt reprise innlegg..

[perfect_quotes id=”6053″]

Somme ganger må man prioritera.. Og for husfredens si skyld e det som oftast bloggen som får lida litt.. Eg har ikkje tatt føre meg fredagen heller.. Men kanskje seinare idag.. Me får sjå ka dagen idag har å by på..

Uansett… God helg Folkens.. =D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg