Kånå, kokt Krabbe og ein frossen Vannslange..

Ett arkivbilde eg ikkje har lov å bruka, visstnok.. =D

 

Hjølpe meg.. Eg sitte nå her i stuå å kikka på tv, og meir eller mindre tilfeldig så enda det opp med Mgp.. Melodi Grand Prix.. Det va først denna her nye norske drama serien om ein kvinnelig eliteserie trenar som stod på, men så tenkte eg gjerna at Kånå og ville se den.. Så eg satt å zappa litt med fjernkontrollen og datt først innom Århundrets Stemme, men det programmet blei eg så skuffa øve sist lørdag, at det gidda eg ikkje igjen..

Så såg eg at det sko vær Melodi Grand Prix, den norske finalen.. Og tenkte jaja, det kunne vel ikkje vær verre enn det andra..

Ihvertfall ikkje verre enn når Guri Schanke sang sist lørdag, då blei eg nesten litt flau på hennas vegne.. Men, eg vett ikkje eg.. Det ve med blanda følelser eg har bivånt den her norske finalen, sånn oppsummert håpa eg gjerna at han der Rybak vinne igjen.. Det va den einaste sangen som fikk foten te å gå, her i sofaen.. Resten va ikkje mye å ropa hurra for, for min del ihvertfall.. Men, for å finna nåke meir spennande å skriva om, enn småflaue melodier om “Mora di”, så ska eg heller fortella litt om vår dag..

 

” For den starta klokkå 05:30 idag, når Mini’en kom jumpande inn i loppakasså og begynte ein klagesang symfoni av sjeldent kaliber..

 

Hadde nå bare denna guten kommen inn og lagt seg i ro der i midten, istedenfor å spinna rundt som ein fullblods 4 hjulstrekkar med slark i hjul lagrene.. Og babla i vei som ein snakkesalige papegøye på speed, som har så mye på hjarta at om den ikkje får det ut, så vil det sprikka.. Herreguud.. Guri Schanke sin småsure sangprestasjon forrige lørdag, va jo som balsam for ei trøtt sjel, enn denna turboguten her.. Eg lå øve på mi sia, og hadde min fulle hyra med å ikkje gi te kjenne at eg va våken..

Og tenkte at gjerna Kånå tok ansvar for ein gangs skyld, og drog med seg “Ilderen” opp i stuå..

E det nåke som e sikkert her i verden, så e det vel at Kånå som regel tar ansvar.. Og idag morgens va ikkje nåke unntak.. Hu velta seg øve på siå og sendte avgårde 2 tette og ei badehetta i min retning, etterfulgt av et perfekt karatespark, og vipps så va saken biff.. For, ett halvt minutt ittepå så rusla Eg og Mini’en opp trappene.. Jaja, han rusla mens eg meir eller mindre krøyp opp trappå, itte sparket fra Kånå i låret.. Det e jaggu meg hardt å vær Fatter’n i helgå, når Kånå må ha skjønnhets søvnå si..

 

” Men, det e nå greit å få litt ut av dagen, så eg mekka meg ein kopp kaffi og laga nåken skiver te Mini’en.. Før me satte oss foran barne-tv..

 

Seinare så va det full ryddings i heimen, siden me ska ha selskap for Han i Midten imårå.. Kånå hadde kommen opp som ein angrande syndar, når eg hinka litt ekstra for galleriet, når hu kom opp trappå.. Hu hadde jo ikkje meint å treffa så forkjært.. Jojo, heilt sikkert ikkje, tenkte eg for meg sjøl.. Så mens Kånå styrte på ute i gangen og vaskerommet, rydda eg rommene te Mini’en og Litlajentå.. Tjera vena meg, kossen dei 2 småtassane kan rota, altså..

Det va jo som om ein flokk med ville fjellgeiter hadde hatt full fest der inne jo, med leker, klær og lignande i alle krinkel og krokar..

Eg fikk lurt meg te å sjå fotballkampen midt i dagen, men den gjekk jo rett i dass og Svigerfar va på sms’en, nesten før dommaren hadde blåst av.. Med ein liten mobbemelding itte tapet for erkerivalen.. Men, men.. Tap e tap, det e lite å gjør med det, anna enn å gå ut og vaska bilen våras, for å få ut litt innestengt aggresjon.. Den va ikkje akkurat nåke reinare enn jobb bilen te Kånå, men sjølsagt va hagaslangen bunnfrossen, og det kom ikkje ut ein dråpe vann.. Heilt typisk..

 

” Så eg la den inne i gangen på flisene, og håpa at varmekablane sko ta det versta.. Øh, eg vett ikkje akkurat om det va et sjakktrekk..

 

For itte ei god stund kor eg hadde leka litt med Mini’en utforbi og rydda littegrann i Bodå, sånn i tilfellet.. Så kom plutselig Kånå ut dørå, lika rød i toppen som ein kokt krabbe.. Og lurte på kim i helsikke som hadde lagt hagaslangen inn i gangen, og laga oversvømmelse nesten te ungane sitt rom.. I den gangen hu nettopp hadde vaska og stelt, til og med.. Det va vel ikkje akkurat vanskelig å forstå, at Kånå visste svaret på detta spørsmålet.. Så eg snudde meg kjapt mot Mini’en og sa.. – Jammen, tjera vena.. Eg sa jo du ikkje sko gjør det..

Før eg kikka oppgitt tebake te Kånå, og liksom nikka mot Mini’en med hovudet litt på skakke, mens eg heva hendå sånn spørrande..

Blikket hennas gikk fra Def Con 5, te normalt på ett blunk.. Men, hu slengte ut hagaslangen med et lite flir om kjeften, som hu prøvde å skjula det godt, men eg trur eg redda meg fra Bodå.. Hu e ikkje heilt immun mot humor, hu der Kånå.. Så det hende eg klara å ro meg i land, innimellom.. Sjøl om eg gjerna har gått på ein kraftig smell.. Av og te så har man gjerna meir flaks enn man fortjene, men hagaslangen hadde ihvertfall tint opp.. Så eg fikk nå vaska bilen, te slutt..

 

” Eg va akkurat ferdige når Kånå ga beskjed om at det va middag, så eg skifta klær og tusla opp te gjengen..

 

Eg hadde nok ikkje tatt feil, sånn angåande Kånå.. Hu va heilt klart blide som ei sol der hu satt med bordet, så eg puste letta ut sånn med tanke på ei natt i Bodå, igjen..

Men, man vett aldri med kvinnfolk, så det va best å trø forsiktig resten av kvelden..

Som sagt så gjort.. Så nå sitte eg her i sofaen og e nesten ferdig å skriva, mens Kånå ligge snart å snorka borte i kroken sin.. Så det e vel best å vær litt sosial, vil eg tru..

Goe kvelden, Folkens.. =D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg