Kveldsmaten …

Det skjedde egentlig svært lite interessant i går. Max Minstemann va på trening. Jentungen va på trening. Og eg sprang som eit uvær på jobb.

Ingenting blei glemt. Og alt levert i tide.

Jaja. Fjortenåringen rana lommabokå mi og sykla å kjøpte seg ei brus, sjøl om eg hadde sagt nei. Men, slikt har man liksom blitt litt vant til. Smaka fikk eg også, så då blei på ein måte tjuveriet litt mindre dramatisk.

Det va ikkje før Småfolket hadde køya og eg endelig satt i sofaen, for kvelden. At ting gjerna begynte å bli interessant.

For, klokkå halv ti komme hormontrollet ned å proklamere at hu ikkje har spist kvelds.

«Ta deg ei Pizzabolla då!» Svara Fatter’n. Og tenkte at den biffen va i boks.

«Eg vil ikkje ha det. Eg vil ha nudler.» Svara Jentå. Nåke irritert.

Jauda … Ein «liten» diskusjon seinare, kor Fatter’n med stø hånd ga klar beskjed om ka han syntes om kveldsmat klokkå halv ti, og at nå fikk hu gå å legga seg, heller.

Så stod gullet mitt å laga seg nudler på kjøkkenet. 🙈😂

Max Minstemann lukta ugler i mosen, og ville sjølsagt ha han også. «Urettferdig!» Kauka han, når duften av nykokte nudler traff loftet.

Man må velga sine kamper med omhu. Har eg erfart. Og motstandskraften va på nullpunktet, etter ein hard dag på jobb.

Somme ganger e det bedre de får i seg litt mat, enn at man slippe ein trassig tyfon laus i stugo, sent på kvelden. Skolen streika jo allikavel. Så de skulle jo ikkje tidlig opp.

Et kvarter seinare rusla et stykk fornøyd hormontroll opp trappene, med ein lika fornøyd Minstemann i hælane, med kvar sin porsjon nudler i hendene.

Fatter’n va fornøyd han også. Alt tatt i betraktning.

Eg mistenke at det tross alt kunne gått så mye verre, og det hadde jo ikkje vært nåke bedre det. Sånn egentlig …

Noen ganger, så vinne alle, sjøl om man liksom har tapt. Man må nesten se slikt på det. 🙈🙈😂

God morgen, Folkens … Ha ein finfin torsdag …

Over og ut … 😂🙈👍

1 kommentar
    1. Man må velge sine kamper. Jeg hadde heller ikke tatt en nuddelkamp der, så lenge de ikke forlangte at jeg A skulle lage nudlene til dem eller B dra på nærmeste butikk for å handle nudler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg