OL gull i garasje flauser …


Okay …
Detta begynne nesten å bli på kanten te grufullt flaut. Der eg rusla inn i garasjen. Eg skulle støvsuga å vaska bilen te Kånå inni. Den så nærmast ut som både et sandtak og søppelplass innvendig. Garasje dørå stod på vidt gap og stikkontakten e i taket …

Man må jo ha strøm for å bruka støvsugaren. Litt kan eg om husarbeid.

 

Sjokket kom når hånda va to centimeter fra uttaket. Nede på vegen gikk et søtt par forbi. Og akkurat når eg ska stikka kontakten inn, ser eg nåke som kravla inne i stikkontakten.

Nemlig et beist av ein edderkopp. !!!

Et realt kvinnehyl som glatt hadde overdøva Pavarotti på sitt høyeste, runga ut av garasjen. Fatter’n stod stiv av skrekk å rista med hånda nesten inni kontakten og fyren med damå nede i gatå trekte alle feil slutningar, som for så vidt kunne gjerast.

Selv om det unektelig sikkert så ut som undertegna blei grilla av tohundre og tjue volt …

 

Han kom løpande opp gårdsplassen, spurta inn i garasjen og nappa håndå mi ned.

Og eg … Eg bare løfta den andra håndå, peika opp i taket og stotra forfjamsa ut …

«Edderkoopp …»


Damå fikk knekken i knærnå, fyren kikka dumt på meg og eg begynte å komma te meg sjøl …

Hjølpe meg, altså …

Snakka deg om å ta OL gull i flauser … Men, det gjorde eg med glans idag …

Heldigvis, så gikk detta hus forbi Kånå … Sko tatt seg ut om hu også hadde fått med seg kossen eg skjemte meg ut, for nabolaget …

Uff … 🙈🙈🙈😂😂😂

 

8 kommentarer

Siste innlegg