Phøss saur Plææn tri …

Kåner e nåken forunderlige vesen. Som oftast, så sveve de rundt i heimen som guddommelige geskjeftige alvedronninger med komplett kontroll på kvar ein krinkel krok i heimen. Det finnes ikkje mange saker og ting slike vesener ikkje  har oversikt øve.

Det e når slike merksnodige vesener miste oversikten og små sprekker i den perfekte fasaden trer frem.

At elleville hendelser man neppe ville trudd sko komma fra den kanten, mest sannsynlig oppstår.

For alt som e opp mot perfekt. Som Apple sine produkter, eller ein flunk ny bil eller f.eks ei ilter, småsint men stort sett snill Kånemor.

De har sine feil og floskler.

 

Små unøyaktigheter som dukka opp når man minst venta det.

Som her i uka.

Når Fatter’n fikk ein uventa skingrande telefonsamtale igjen, og Kånå sin prangende stemme strømma inn i øyra.

«Har du tatt kortet mitt å kjøpt et spill eller nåke sånt du ?!?» Kauka hu ut, før hu fortsatte på sin beste Petter Solberg engelsk, iblanda ein god dose Haugesund dialekt.

«Det hette Phøss Saur plææn tri !!!»

 

«Hæ, ka for nåke !?» Svara bare eg. Og hadde ikkje fanaring om ka Kånå snakka om.

Kånå gikk nesten i komplett fistel, og mistenkte både meg, kidsa og diverse hackere, for å ha svindla hu.

Det hadde blitt trukket seksten kroner fra Kånå sin konto, og nå fatta hu null, niks og nada på ka det kunne vær. Eg fikk hu te å senda meg et skjermbilde av uttaket, og satt lenge å studerte ordene som stod der.

Phus soer plan 3 …

 

Plutselig fikk eg et lite eureka øyeblikk og slo på tråden te Kånå igjen.

Ei Kåna som hadde sperra nærmast både kort og konto i mild panikk, fordi hu skulle få lønn neste dag. Og va redd for at meir av pengesekken skulle bli tømt.

«Du … Har du parkert på offentlig parkeringsplass eller parkerings hus f.eks, i det sista du ?» Spurte eg Kånå, når hu svara.

Det ble stille i den andre enden. Forunderlig stille …

 

«Herreguuuud … Ja, eg gjorde jo det i går, ja … Når eg hjalp Pappa å dei.» Svara ei småflau Kåna, som sporenstreks trakk tebake alle påstander om svindel, fra sine familiemedlemmer …

 

Tjera vena meg … 🙈😂😂

Phus soer plan 3 = Parkeringshus sør plan tre.

 

Typisk, vett dåken.

Detta va for så vidt ikkje den einaste elleville hendelsen denna ukå, skapt av ei Kåna langt inne i offside …

Men … Den får me ta seinare idag …

😂😂😂👍

 

 

2 kommentarer
    1. Er ikkje så greit for ei kånå å forstå alt utafor heimen….for der har vi jo full kontroll 🤣🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg